Quousque tandem abutere, Catilina, patientia nostra?

Härligt att man inte ens får radion att fungera så man helt till fullo missar matchen! Sådant händer bara mig, och man kan ju undra varför. 2-2 känns surt och surare är det förstås att min kväll (liksom hela dagen som varit) och morgondag är vigd åt hundraprocentigt hårt pluggande inför måndagens tenta.

Jag läser, men jag vet inte hur mycket jag egentligen lär mig... Men, men, det märks ju på måndag. Hittills har jag i alla fall lärt mig att tyskarna, som vanligt, är totalt bakom flötet.
Istället för att göra styckesindelning på vettigt sätt, det vill säga med ny rad och indrag, alternativt med en extra blankrad så envisas de med att skriva så här, alltså att skippa indraget. Hel galet och jag förstår inte hur de står ut. Jag gissar att de inte läser böcker och tidningar i Tyskland.

Sedan har jag en fråga. I en av My Little Pony-filmerna  så förekommer det en figur som heter Catrina. Men vem är detta? Vad är hon för något? En ponny, en groda, en häxa, en människa, en påhittad varelse? Vad gör hon, och vilka är "på hennes sida"? Jag har funderat över detta hela dagen, och ingen kan ge mig ett svar. Jag minns inget utom att jag hör det exakta tonfallet och tonläget hur "Catrina" sägs.


Kommentarer
Postat av: Anna aka ponnyexperten

Catrina var ju en katt. Hon var elak och blev helt störd, plus att hon växte, när hon fick sin häxbrygd som hon tvingade Buskisarna att koka ihop. Men sen fattade hon att hon var störd och så blev hon snäll.



Hallåååå, detta vet ju alla!!!!?

2008-09-21 @ 22:22:46
URL: http://annalindback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...