Carlsberg och Hillary Gant

Min prinsessa blev mamma för en månad sedan. Två små ludna rackare har det blivit och jag har, i egenskap av min goda smak, fantasi och förträfflighet, tagit på mig ansvaret som namnbestämmare. Här behövdes det ingen större verksamhet eller beslutsångest eftersom namnvalet var givet från först början.

Namnen kanske inte klingar perfekt tillsammans, men vad gör det? Katter behöver inte ha synkroniserade namn eftersom de ändå bara slåss, och samklingande namn med fienden vill man ju inte ha. Det är regel nummer ett i krigsföring. Regel nummer två är att inte säga uncle.

De övriga reglerna tar vi en annan gång när jag känner mig lite mer krigisk. Vårens sköna inträde, och därmed kylans bortgång och glassens intåg, gör mig ovanligt varm och kärleksfull och krigstaktik passar inte riktigt in just nu. Det spar vi till en mörk dag istället, för de dagarna kommer ju. Det kan man alltid lita på, tack och lov.




     



Carlsberg och Hillary Gant. Vem som är vem är svårt att avgöra, man får gå på känsla helt enkelt.


Nu ska jag piggna till, det är tråkigt att vara sjuk, och snart blir det hockey ikväll. Har fortfarande inte riktigt bestämt mig, men jag kommer nog hålla en tumme extra för HV. Som tack för att de slog ut Timrå.


Kommentarer
Postat av: Emma

Åh vad söta! =)

2009-04-07 @ 18:39:19
URL: http://ccm.blogg.se/
Postat av: Ingela

Visst är det konstigt hur man tänker. Jag håller nog en tumme för Färjestad, just för att HV slog ut Timrå... ;-)

2009-04-07 @ 19:46:46
Postat av: Emma

ja , men han ÄR ju ett pucko. så jävla korkat alltså. gah ! men salle är min kärlek ändå :P



och jag håller självklart alla tummar jag har för hv , fast det lär ju dessvärre inte hjälpa. ibland är det jobbigt att bo med en fbk:are. fast det kunde ju vara värre , han kunde ju ha vart timråare liksom !



vilka sötnosar , förresten : )

2009-04-08 @ 13:18:26
URL: http://emmaeliz.blogg.se/
Postat av: Emma

Är det bara jag som dissar finalen ikväll? Ser ju i nuläget tyvärr ut som att FBK kommer få lyfta bucklan. Usch! Synd att en final inte kan bli oavgjord ;)

2009-04-08 @ 20:14:39
URL: http://ccm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...