Delade känslor

Då trillade den in. Den ack så glädjefyllda men också skambelagda lilla lappen. Det ultimata beviset på att jag inte är vare sig hästägare längre eller särskilt smart. Och definitivt ingen "spara".
 
Jag pratar förstås om guldbonusen från H&M på 150 kronor. Klädjättens tack till mig för att jag varit en trogen kund och handlat för 6 759 kronor under det senaste året.
 
Ja, ni läste rätt. 6 759 kronor!!! Med enkel huvudräkning får jag det till att jag handlar för drygt en femhundralapp i månaden på mitt kära H&M.Okej, det är kanske ingen enorm summa. Men med tanke på att:
a) jag redan har betydligt mer kläder än vad jag har tid att använda eller har plats för 
b) allt är rena klädinköp då jag i princip hellre skulle skjuta mig själv i foten än att handla smink, hud- och hårprodukter där
c) jag i snart 25 år har tjatat hål i huvudet på allt och alla om att jag minsann ska spara massor av pengar och åka till USA
 
Ja, då ser det faktiskt ut att vara onödigt mycket pengar på mycket onödigheter. Vilket ju bara kan betyda att jag måste ha ett näst intill sjukligt intresse för kläder?
 
Men egentligen är det konstigt. Jag är ju egentligen totalt ointresserad av trender och mode. Jag går under smeknamnet "Luffaren" om Majk får säga sitt och skulle vara den första att skriva under på ett förslag om att införa mjukisbyxor som ny jobbuniform. Därför kan jag liksom inte få ihop detta.
 
Och nu undrar ni vad jag ska göra i morgon innan jobbet? Eh... Ta en liten, liten sväng till H&M. Men jag lovar, bara en liten!
 
---
 
Och försäsongen har tydligen börjat? Hänger inte riktigt med här. Kommer att få lägga på ett kol för att komma i matchtempo kan jag lova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...