Här är höstens mål

I sann skolflicka-anda (nu har jag ju sedan mer än ett och ett halvt år sedan redan passerat det stadiet, men ändå) ser jag hösten som mer nystart än vid årskiftet. Så därför är det dags att lista vad som ska vara i fokus de närmaste månaderna.

Mina mål för hösten 2012:
*Börja rida igen. Jag vet, jag har sagt detta så många gånger och under så lång tid nu att det känns som att orden helt tappat betydelse. Men det måste bli av nu. Kosta vad det kosta vill!
*Ta (det där förbannade jävla) körkortet. Helt enkelt sluta att skjuta upp det.
*Släppa på prestationsslipsen. Och med det menas inte att luta mig tillbaka och bli för bekväm. Absolut inte. Jag menar att släppa lite på min prestationshets så att jag i stället kan bli bättre just tack vare en mer avslappnad inställning. Släpper man aldrig lite på hetsen att alltid få allt perfekt missar man ofta att njuta (oj, vad klyschigt men så sant!) och då blir det ofta inte så där bra som man var ute efter att få det till. I stället ska jag se till att ta in att "dugligt" faktiskt ibland räcker. Jag tycker redan att jag har kommit en bit på vägen.
*Läsa en hel bok. OBS! Får ej vara chicklit, självhjälpsbok i stil med "så blir du smartast på jobbet inom loppet av fem minuter" (finns det en sådan bok förresten? Köpställe?) eller Dressyr med Kyra Kyrklund eller liknande ridbok. Det ska fan i mig vara en sjukt tung (gärna även bokstavligt) och djup bok!
*Se MODO spela fler live-matcher än i fjol. Viktigt med lite lättare mål också. I samma stil som när jag skriver med "kliva upp ur sängen" på att-göra-listan. Allt känns betydligt trevligare när man kan bocka av saker. 
 
Och ni då?

Kommentarer
Postat av: Sofia

Tips på tunga eller djupa böcker:

Döda själar (Gogol)
Brott och Straff (Dostojevskij, och jämför sen polisen med Rosa Pantern
Madame Bouvier
Papa Goriot
Don Quijote
Jane Eyre
vad som helst av Jane Austen
Mot fyren (Virginia Woolf)

och på den mer moderna sidan
Vad som helst av Margaret Atwood, men kanske främst Oryx & Crake, eller Syndaflodens fall.


Svar: Tack Sofia! Känns som att dina tips borde vara eliten av tunga böcker. :) Är sugen på Brott och straff. Får för mig att den skulle kunna vara min stil!
Morran

2012-08-31 @ 16:05:29
URL: http://iaskriverinte.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...