Seger mot serieledaren

I dag lossnade det. Nu satt puckarna där de skulle och MODO kunde inkassera ytterligare tre oerhört sköna poäng. Och mot serieledaren HV71, hur skönt är inte det?
 
Gästerna var bättre i andra perioden, men under resten av matchen var det MODO som var vassast och det var en riktigt välförtjänt seger. MODO visade stundtals upp riktigt härligt driv och snabba spelvändningar – något som alltid får mig glad (och som ger ytterligare en anledning att se till att jag har många turtrosor. Ehhh...)
 
Kul att Morten Madsen, som jag inte tycker har hållit rätt nivå den senaste tiden, fick sätta två nu. Jag gillar Madsen, men tycker att han kan vara lite upp och ner i sitt spel ibland. Därför hoppas jag att två viktiga mål som de här två kan ge självförtroende och trygghet i spelet så att han blir jämnare. 
 
Bernhard Starkbaum ingav förtroende och min målvaktsoro känns inte alls akut längre. Vilket den egentligen inte har varit alls när österrikaren är mannen mellan stolparna.
 
Orosmoment då? Niklas Sundström klev av tidigt i mittperioden och en spelare som får kliva av oroar alltid och speciellt när det handlar om den här mannen. Förhoppningsvis är det inget allvarligt. Vill verkligen inte få än mer guld-centrar borta nu...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...