The Prestige

Vi hade en mysig filmkväll i lördags och det blev i det närmaste full pott för de två filmerna som fanns med på kvällsordningen. Efter att ha haft skrattfest till underbara Raka spåret till Chicago var det dags för lite (...) djupare The Prestige. Ett mästerverk som verkligen föll mig i smaken.
 
Jag vet inte riktigt hur mycket det är okej att säga om den här filmen utan att känna att jag har sagt för mycket. Därför håller jag mig till att konstatera vissa saker. Jag, som alltid kräver bra foto för att tycka att filmen är en riktig höjdare, var extremt nöjd på den punkten. Skådespeleriet var absolut inget att gnälla över, alls. Jag tycker att samtliga skådespelare gör ett bra jobb här.
 
Men framför allt älskar jag historien och att den från början till slut håller mig helt vansinnigt besatt i att hänga med i handlingen. En mind-fucker på alla sätt och vis. Och ja, nu vill jag se Memento.
 
Eftersom att jag älskar David Bowie och att han är helt genial här måste jag förstås ge honom 5 av 5 Morr. Och det är väl ditåt det lutar för hela filmen. Men jag är ändå inte helt säker.
 
Jag var väldigt förvirrad under filmens gång och tror absolut att den här filmen är en sådan som växer när man får se den fler gånger (och kanske inte när man är trött). Därför håller jag den lite längre. Tills vidare.
 
Betyg: 4 ½ av 5 Morr!
 
---
 
I dag fyller älskade Ems 25 år så nu åker jag in och firar henne! Hurra, hurra, hurra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...