Det kanske ordnar sig med vårens kurser

Mitt i all lycka över Peter Forsberg i Karjala Cup har jag kollat upp antal sökande till vårens kurser. Jag vet inte om jag sett fel, eller är det bara 2 stycken som i första hand sökt Journalistik A Presentationsteknik i Sundsvall? Både den och Grafisk Design har låga antal sökande, liksom Webredaktörens arbete i Karlstad och jag tror därför jag ska ha en stor chans att komma in där.

Kursen Journalistik A, som ges på distans från Karlstads universitet har dock hela 188 stycken sökande så frågan är om jag har chans att komma in där. Å andra sidan har vi som studerat Medie- och Kommunikationsvetenskap förtur så jag hoppas jag ska ha chansen även där.

16 november publiceras normeringstabellen så jag slutgiltigt får veta vad jag fick på högskoleprovet. Just nu har jag enbart jämfört med förra årets tabell, men förhoppningsvis blir resultatet detsamma (eller helst högre, förstås!).
10-14 december kommer antagningsbesked 1 och förhoppningsvis har jag då kommit in på de fyra kurser jag helst vill läsa.

Med lite tur så kan mitt högskoleprov, alternativt det i vår om jag lyckas höja mig igen, göra så jag kommer in på något av de journalistprogram jag vill gå. Sweet, som Stockholmsfjollan skulle säga.

---

Men nu gäller det höstens studier i första hand. Idag lämnade jag in PM 2 inför C-uppsatsen som startar nästa vecka. På torsdag har vi ett avslutande seminarium och på fredag är det inlämning för hemtentan. Dessutom har jag kompletteringar att göra från teorikursen. Det gäller att sätta fart och få detta ordnat nu!


image136

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...