Nästan lika bra som gulingen

Det var några år sedan jag alltid satt bänkad framför TV:n och såg på världscuphoppningen varje söndag. Det var ett stressigt schema jag hade på söndagseftermiddagarna. Först var det som sagt hoppningen, sedan skulle jag hinna se inledningen på Dr Quinn och därefter var det dags att snabba sig iväg på hockey. Jojo, det var ett tufft liv.

Numera är det sällan jag ser ridsport på TV annat än sammandrag från Globen, Göteborg och andra stora evenemang. Idag var det dags för världscupfinalen och då satt jag bänkad igen.

Världens näst bästa häst (på en fin andraplats efter Gulingen) visade återigen vilken fantastisk häst han är. Shutterfly och Meredith Michaels-Beerbaum visade kyla och gick ut och fixade segern. Stort, starkt, snyggt och mästerligt!


image361



Lite synd att inte Rolf-Göran Bengtsson och Helena Lundbäck kom något högre upp i resultatlistan dock. Och framförallt att det inte alls gick vägen för Marcus Ehning, en av mina absoluta favoriter. Även om inte jag har hängt med alltför mycket i vad som händer i hoppeliten numera, så verkar Marcus ha åkt på motgång efter motgång. Jäkligt tråkigt då han är en ryttare jag verkligen unnar all framgång. Det är nästan så att han spelar i samma division om The God Himself, och ja, då är man faktiskt bra.

Avslutningsvis. Det som kändes mest var avtackandet av Butterfly Flip i Scandinavium. Det var riktigt mäktigt att se. En häst väl värd alla hyllningar som går att få.

image341

Kommentarer
Postat av: Emma

fan , jag missade tävlingarna igår : ( jag var i birsta. igen. gah !
men däremot så såg jag bl.a gymkhanan i lördags. haha. så kul ! : )

2008-04-28 @ 12:01:07
URL: http://emmaeliz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...