Dagens träning

Träningen har gått riktigt bra idag. Först promenad i morse och i eftermiddag och sedan en joggingrunda nu ikväll. Till det blev det också arbete med att förflytta hö, vilket kan ses som ett helt träningspass i gymet.

Att arbeta i stallet med att flytta hö är betydligt bättre träning än i ett gym (nåja) och framförallt gratis. Jag skulle tycka det var utomordentligt bra om folk från och med nu kunde satsa sina gympengar på att istället ta sig till mitt stall för att bära hö och fixa och dona. Det skulle dels göra er oerhört vältränade, och dels skulle det framförallt göra lite nytta där uppe. Vi skulle alltså tjäna på det allihop.

Frågan är om jag kanske till och med skulle kunna få någon typ av statligt bidrag som ställer på så för att hjälpa svenska folket att bli vältränade? Det tåls att tänka på, verkligen.

---

Murke har lärt mig ett nytt träningsknep. Det ska visst vara bra att gå/springa baklänges. Jag testade det förut, och jo då. Det tar mer och blir lite andra muskelgrupper som får arbeta. Dessutom måste man fundera på vart man är på väg, vilket alltså kan ses som en högintellektuell typ av träning för hjärnan, i alla fall om man heter Murke.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...