Man måste få unna sig lite ibland

Jag har velat ha en liten partyväska länge nu och eftersom jag dessutom snålat hela sommaren tyckte jag att jag var värd att få köpa en. Så var tanken igår. Idag slog det mig åter igen att min budget inte tillåter väskköp hit och dit, inte ens om jag anser mig vara värd det och att jag verkligen velat ha en viss sak länge.

Men när man trillar över vad man länge velat ha och det är hemskt billigt, så tycker jag man kan få frångå sin budget.

image19


Väska, Gina Tricot, 49 kr på rea                 Grease Relief Face Tonic Ansiktsvatten
                                                                         Ole Henriksen, 335 kr


Väskan är visserligen lite för guldig för min smak, men jag gillade kedjan. Dessutom får man väl lov att gå runt med guld, med tanke på vilka som faktiskt är Svenska Mästare. Nåja, jag erkänner att det där var ett omsvep. Den var faktiskt ett fynd, alldeles lagom stor och till ett oslagbart pris.

Ansiktsvattnet var det dock budgeterat för. Ole Henriksen, hudprodukternas Rolls Royce ungefär.

Gina Tricot hittade jag dessutom följande som jag vill ha:

image20                image21

249 kr                                                 199 kr

Gammelrosa värre, alltså. Men, det där vill jag ha.

---

Carolina Klüft! Jag vet inte vad man ska säga. Hon är som Peter Forsberg, fulländad, och för en gångs skull ska jag bara knipa käft och vara tyst. Helvete, vilken Gudinna hon är!

I övrigt har jag inte riktigt följt friidrotten som sig bör. Senaste dagarna har jag mest varit sjuk och inte ens orkat vare sig se på friidrott eller blogga (som kanske märkts). Jag får väl göra som senaste blogginlägget, och lova förbättring imorgon. Just nu har jag feber, ont i huvudet, magen, ögonen... Och ja jäklar, jag tror jag har fått bihåleinflammation också dessutom. Det är bara elände, och någon mobil har jag ännu inte fått. Kommer den inte imorgon kommer min bihåleinflammation utöka sig till cancer.

Grattis Emma! Hälften så gammal som Kung Svartvadet, ohoo!

---

Trots att det är en helvetesresa upp till Dalarna, så är det nu klart att det kommer bli minst en resa till Leksand i vinter. Belfour är nu helt klar, och herregud, det är inget april-skämt. Herregud!

Nu ska jag, hör och häpna, försöka komma i säng. Det tar fasen knäcken på mig att vara sjuk. Jag kan inte ha det så här mer nu. Men tills vidare, gonatt!

image1


Kommentarer
Postat av: Sandra

Söt väska och fina kläder :) Okej, vart beställde du mobilen då? Jag beställde min mobil från Tele2 och fick den dagen efter :) Tack, krya på dig du med! :)

2007-08-27 @ 22:43:06
URL: http://sandralundin.webblogg.se
Postat av: Linda

Klüft och Forsberg är rätt lika varandra som du säger :) Grymma är de båda två!

2007-08-28 @ 13:27:25
URL: http://perssom86.blogg.se
Postat av: Emma

Åhh tack så jättemycket! :D:D
Ja, i april kommer presenten. ^^

2007-08-28 @ 16:02:09
URL: http://courageo.blogg.se
Postat av: Emma

Dessutom så är den rosa tröjan från Tricot asskön och snygg, har en i svart. :D

2007-08-28 @ 16:02:42
URL: http://courageo.blogg.se
Postat av: sassa

vöskan va ju söt ju=) o ja vill oxå ha tröjan o toppen, tröjan finns i grått oxå. skitsnygga e dom. hur var d o börja nya kurse igår då?

2007-08-28 @ 16:42:15
Postat av: Christopher

Goddag!
Det är andra året som jag hoppar på nu. Det är väll föreläsningar sisådär två gånger i veckan, sedan är det ju en massa hemmarbete också. Men det är inte så farligt.
Hur har ni det själva då? Och hur går förresten journalistkarriären?

2007-08-28 @ 17:42:33
Postat av: Anna

Åh, det var snällt sagt. Alltid kanonkul att få höra att folk tycker om det man skrivit.
Eftersom du är en sån inbiten Modoit, tänkte att detta kunde vara kul för dig att veta:
idag intervjuade jag Färjestads Rickard Wallin. Hans favorittränare genom karriären har varit Harald Lückner. Enligt Wallin har Lückner varit grymt betydelsefull för hans hockeyspelande, då han "formade" honom som juniorspelare. Dom brukar även träffas privat, typ spela golf, tillsammans med Christian Berglund (spelade i FBK 05/06 senast). Ifjol vann Lückner, men i år har dom inte hunnit med nån träff. Wallin och Berglund tror dock att han "skyller" på jobb bara för att han inte tror att han kommer kunna försvara sin seger. Haha:)

2007-08-28 @ 21:43:49
URL: http://annalindback.blogg.se
Postat av: Morran

Sassa: Ja, jag såg det. Jag vill nog ha alla tre, men den rosa får nog räcka, haha.

2007-08-29 @ 03:51:38
URL: http://www.mrsforsberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...