En vändning?

Efter några veckors oflyt med både det ena och det andra vad beträffar det mesta i mitt liv känns det som det börjar vända nu.

Utöver den kurs jag olyckligt nog inte var behörig till (min klantighet får sig ett ansikte) så kom jag in på samtliga kurser jag sökt. Planen är alltså att läsa Mediepraktok I+II och sedan Journalistik A, Presentationsteknik samt Journalistik A som går på halvfart och sträcker sig under hela terminen. Nu är det bara att sätta fart att få tag på praktiplats samt filosofera vidare i hur jag ska göra längre fram i vår med boendet i Sundsvall.

Största vändningen kom dock i dagens besked om att kursen jag oroat mig över nu är klappad och klar. Skönt att den är godkänd och att jag kan släppa tankarna om den och istället satsa på C-uppsatsen fullt ut. Det behövs, kan man lugnt säga...

Även andra saker har börjat kännas bättre. Inte helt och hållet, men det går framåt. Det gäller att kunna tänka rätt nu också, inte bara ibland utan hela tiden.

---

En annan vändning stod Tre Kronor för idag när de gjorde en riktigt bra tredjeperiod mot tjeckerna. Någon kvittering blev det däremot inte. De miljontals tappade puckarna i mittzon under andra perioden kostade för mycket och Tjeckien kunde ta hem matchen med 5-4.

---

Milan Hejduks sex poäng nu i veckan var en höjdare. Den mannen kan han. Extra kul att han går in och visar vilken klass han håller när kapten Sakic inte finns med på isen. Förlusten mot Blue Jackets inatt är visserligen en plump i protokollet, men det är sånt man kan leva med. Särskilt som Philly visade stor måleffektivitet senast när de tog hem matchen mot Penguins med 8-2- Läckert!

Inatt blir det Canadiens som står för motståndet mot Flyers och Colorado tar sig an Nashville. För mig blir det nog antagligen att följa Detroit-Edmonton eftersom matchen går på TV.

Nu blir det mer pluggande. Som vanligt.

image136



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...