Senaste tidens shopping

Många beskriver sig själv, eller andra,  vid alla möjliga tillfällen som snäll. När de ska beskriva sig själv eller andra med tre ord, när de berättar om någon ("han är snäll, rolig, charmig... du kommer älska honom!"), i kontaktannonser, i bloggtexter och diverse annat. Snäll får väl ses som ett av de vanligaste sätten att beskriva sig själv och andra på.

Men jag, jag är inte snäll.

Istället för att köpa julklappar åt folk så köper jag istället både det ena och det andra till mig själv. Pengarna går åt i en rasande fart och nu ser det lite dystert ut för de snälla vänner som förväntat sig en julklapp från mig. Jag, men mina alltid så noga tilltänkta gåvor, har alltså valt att vara osnäll nog att lägga julklappspengarna på julklappar åt mig själv. Här ser ni senaste tidens resultat:

               


Men å andra sidan är det svårt att veta. Kanske är jag på detta sätt indirekt snäll? Shopping är bra träning (och som alla vet blir man glad , pigg och kry av träning) min bitterhet sjunker ofta efter att jag fått tag på någon jag länge velat ha (läs: mitt efterlängtade smyckesträd). Jag har trots allt inte köpt något onödigt utan enbart väl genomtänkta köp som jag faktiskt behövde, och detta bör ju öka på mitt välbefinnande. Tänker man då lite kan det tänkas att mina vänner slipper höra en hel del gnäll om vissa saker, vilket alltså kan ses som att jag på ett indirekt sätt är riktigt genomsnäll. Men det där är nog upp till var och en att avgöra.

Av min kära mamma fick jag också dessa tavlor. Jäkligt lotto!

         


---

I övrigt beskriver jag mig själv med följande tre ord: ekvilibrist, pregnant och definitiv.

image136



Kommentarer
Postat av: Ida

Tack! Är jättenöjd med stjärnorna i bakgrunden, men fila lite på det andra.. Har dock inte den blekaste aning om hur man gör! Var en kompis som hjälpte mig med detta..
Ja vi ska se matchen! Vilken kanal går den på förresten? Haha det kommer bli storbråk om Modo vinner, för han är så dålig förlorare min pojkvän och då blir jag arg på honom för det.. Men ändå hoppas jag såklart att Modo vinner!
Haha det är bra att du står på dig! :)

2007-12-06 @ 13:17:59
URL: http://daaarlingen.blogg.se
Postat av: Linda

Det är alltid kul med lite shopping sådär, eller mycket shopping :) Jättefina grejer och jag gillar verkligen tavlorna.
Det går i USA nu bara, så man får ladda ner det och se på det viset :) Jag tycker verkligen att du ska se serien när det börjar på Kanal 5.
Ja, vilken bra idé! en tidning om Foppa och MODO, vilken hit det skulle bli :) och den där med Salle och hans tips om hur man får sexiga ben, den skulle bli en höjdare ;) Få se hans speciella övningar för att få till dem benen ;)
Sen skulle vi ha en massa "hem hos-reportage" :)

2007-12-06 @ 13:53:12
URL: http://persson86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...