Ingen galenskap, bara vilja och övertygelse

Det är helt sjukt att en hel läkarkår ska kunna stå helt oförstådda till Kung Forsbergs fotproblem. Jag lider med honom nu, och hoppas verkligen att det ska gå att få till en lösning som får högerfoten att sitta kvar utan att glida i skridskon så skridskoåkningen kan fungera igen och han kan göra comeback och få visa varför han så många gånger blivit kallad Världens Bäste Hockeyspelare. För min skull, och för övriga fans, spelar det egentligen ingen roll om karriären är över eller om han får ytterligare minst en säsong och där han får sluta på topp, för han kommer alltid vara nummer ett. Han har inget mer att bevisa. Det gör ingen skillnad på hur han kommer bli ihågkommen som. Men för hans egen skull så är det viktigt att han får sluta på topp, och på sina egna villkor. Han har aldrig låtit skador stoppa honom, och därför förstår jag att han verkligen inte vill få hela karriären stoppad på grund av dem.

Jag får spunk av personer som är helt totalt oförstående till hans vilja att komma tillbaka till elithockeyn igen, och framförallt personer som hånar hans försök och vilja.

Peter Forsberg lever för hockeyn. Han älskar sporten. För honom handlar det inte om pengar eller att få bekräftelse av andra. Han vill få göra det han älskar, och han vill få bekräftelse av sig själv att han fortfarande är nummer ett. Har man vinnarskalle och brinner för något, så är det givet att man fortsätter kämpa för det. Även om motgångarna aldrig tycks ta slut. Det ligger ingen galenskap eller pajaseri i det, bara ren och skär vilja och brinnande övertygelse. I min mening också det viktigaste man har i livet. Just det har också Kung Forsberg i överflöd, och bara det gör honom till en ofattbart bra förebild.


image184

image136


Kommentarer
Postat av: Anonym

Okej, du får höra av dig igen då när du har sisådär 50 kr över :P så fixar jag gärna ett armband till dig :)

2007-11-07 @ 16:09:43
Postat av: Mercedes

haha skönt att du inte mobbade mig för den konstiga satvningen, men det är säkert "orangea" x) haha!
tycker du? aaw kolla in :) har lagt in bild nu!

2007-11-07 @ 16:29:58
URL: http://mercaaan.blogg.se
Postat av: Anna

Usch, det gör ont i mig. Alla dessa skadebekymmer. Det är sjukt att ingen läkare tycks få bukt på problemet. Vi får hålla tummarna för att det inte är slutet. Men: Peter Forsberg är och förblir nummer 1. Oavsett hur detta slutar.

2007-11-10 @ 22:23:16
URL: http://annalindback.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...