Andra raka vinsten

Ännu tre sköna poäng till MODO! Riktigt bra jobbat och Patrick Yetman fortsätter att visa framfötterna. Tredje målet i MODO-tröjan nu på lika antal matcher. Dessutom var det också han som snyggt och mästerligt assisterade fram Tommy Wargh till 1-0-målet. Därutöver visar han upp en härlig intensitet och jobbar på hårt i varje byte.

Ronald Petrovicky har visserligen inte varit lika framgångsrik vad gäller poängproduceringen, men även han verkar lovande. Han gör det hårda jobb som krävs för att ge ytor åt andra samt ge plats åt en sniper som exempelvis Yetman. Det känns riktigt bra med båda dessa högerfattade skyttar. Dessutom var både Andreas Salomonsson och Per-Åge Skröder tillbaka igen och visade båda två att de är tillbaka med besked.

Hans Jonsson gjorde sin 500:e match för MODO och sa att han hoppades att det skulle bli några år till. Tack för det Hasse, det gillar vi! Att Karol Krizan verkligen visar god form känns även det hur bra som helst. Återigen gör han en kanonmatch och var fyra-fem sekunder från att hålla nollan för fjärde gången den här säsongen. Att matchen slutade 2-1 ska både Krizan och Frölundakeepern Ari Ahonen ha stort beröm för. Båda två var helt lysande, och tillsammans med övrigt riktigt bra defensivt arbete från båda lagen blev det få mål. Mattias Timander var som vanligt lika bra och jag undrar om jag snart inte måste börja hoppas han gör en dålig match, innan jag helt blir tokkär i honom. Ja, mer än vad jag redan är alltså.

Trots det snöpliga tröstmålet Frölunda fick i slutet så är det stor lycka just nu. MODO är verkligen på gång och jag är glad att Justin Morrison inte fick debutmåla för Frölunda mot MODO. Det känns som sagt riktigt bra nu. Peter Forsbergs comeback i Tre Kronor är extas-ingivande och min feber sjunker därför med flera grader.

Uppdatering:
Ja... Nog för att det sägs att man ska glömma förluster och ta nya tag... Men att helt tvärglömma så man inte minns att matchen ens existerat är kanske lite väl att ta i! Therese påminnde mig snällt om att HV-matchen, där MODO förlorade, kom efter vinstmatxhen mot Skellefteå. Jag tänkte helt fel och trodde kvällens Frölunda-vinst var den tredje i raden och tänkte att matchen mot HV spelades innan Skellefteå-matchen. Men så var det alltså inte. Jag har därför fått ändra om en del i inlägget, eftersom det känns som jag är lite väl enögd annars. Haha. Det var en bra match mot HV, trots förlust, så jag kan inte bara glömma den. Herregud, hur tänker jag? Inte alls, uppenbarligen.


image136



Kommentarer
Postat av: Therese

Jag vill inte förstöra din lycka på något sätt, men MODO förlorade ju faktiskt mot HV. ;) Så detta var alltså andra raka vinsten. Och en välförtjänt vinst - MODO var bättre än Frölunda.

Apropå HV-MODO. Steen gjorde mål - igen! Helt ofattbart att han ALLTID ska göra mål mot HV. Synd att inte Skröder spelade också, hade gärna sett honom. Men skönt att han är tillbaka igen.

Och du, föressten. MODO:s nya matchtröjor är skitsnygga, men är inte siffrorna lite missbildade? På vissa spelares ryggar är de jättestora och konstiga (typ Hållberg) och på vissa är siffrorna mindre. Är det bara jag som inbillar mig, eller?

2007-10-31 @ 01:54:19
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5326
Postat av: Therese

HAHA, du, jag är bäst på att göra såna där fel och jag har världens sämsta minne, så jag klandrar dig verkligen inte.

Tyvärr blir det inget Luleå då jag inte har råd med det just nu. Och än har ingen snäll människa skickat hem tåg- eller flygbiljetter till mig, haha.

Det är inga problem alls, klart ni kan sova hos mig. Vore bara trevligt. :) Och vi måste absolut se till att träffas i vilket fall som helst. Har du msn föressten? Lite smidigare att prata där.

2007-10-31 @ 19:17:04
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5326

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...