Flyers fortsätter rada upp vinster

Vad gäller inledningen av NHL-säsongen är jag riktigt nöjd. Både Colorado Avalanche och, framförallt, Philadelphia Flyers har inlett mycket bra. Flyers vann inatt femte raka matchen och Simon Gagne blev matchhjälte när han satte 3-2 bakom John Grahame 48 sekunder in i förlängningen. Dessutom var det också Gagne som inledde Flyers målskytte när han gjorde 1-0 tidigt i den första perioden. I övrigt var dock Martin Biron kung på isen, och jag är så himla glad att Philly nu fått den bra målvakt jag saknat i laget. Det känns betydligt tryggare nu.

Överhuvudtaget har Flyers ett lag att räkna med i år. Det kan bli en riktigt trevlig säsong i år, och jag kommer inte bli ett dugg förvånad om Peter Forsberg dyker upp i Flyers laguppställning i februari månad. Och då, ja då kommer det verkligen kunna bli en riktigt trevlig säsong.


image131

Att få uppleva det här igen skulle inte vara fel...


Avs har inte riktigt haft en lika fin segersvit, och föll senast mot Blackhawks med 3-5, men de har trots allt några fina vinster och har spelmässigt övertygat. Joe Sakic visar skeptikerna att han fortfarande är old going strong och gjorde sitt 15:e hattrick i NHL förra lördagen mot blåjackorna.

Skulle Kung Forsberg välja att gå tillbaka till Avs och spela med Kapten Sakic och Milan Hejduk igen skulle jag nog aldrig mer gråta. Jo, glädjetårar då förstås. Även det skulle innebära en trevlig säsong med största sannolikhet.


image132

...eller det här.


Halva matchen har gått och Avs ligger under med 0-2 mot Minnesota Wilds, men förhoppningsvis kan Colorado kvittera och gå om och sätta stopp för Wilds segersvit.

---

Dagens jobb, bordtennisturnering, gick snabbare än vad jag hade räknat med och efter att ha studsat iväg från redaktionen bar det av för att hyra film tillsammans med Murke.

Min och Murkes olikheter kommer så klart även fram när det ska väljas film, men efter att ha stått i videobutiken i en timme och diskuterat fram och tillbaka fick jag henne att inse att ikväll vankades det lättsmält humor. Därför blev det underbara Legally Blonde med underbara Reese Witherspoon (hur många gånger jag sett den filmen vågar jag inte tänka på) samt roliga Miffo. En helkul kväll som toppades med Murkes goda kladdkaka och hennes vilda råttor som snodde chipsen. Tack råttor, ni är ett utmärkt hälsopiller.

Kommentarer
Postat av: Susie Kate Mela

Hej :) ja absolut, jag älskar 80-tals musik! Gör du med det?

2007-10-22 @ 10:36:39
URL: http://candykate.blogg.se
Postat av: sassa

haha miffo e så himla bra!!=)

2007-10-22 @ 16:49:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...