Dagens fråga

En heldag på universitetet idag och jag är mer eller mindre helt slut. Om man nu kan vara helt slut mer eller mindre... Det motsäger sig en aning och jag har funderat på det där en hel del nu. Det har blivit Dagens stora fråga och jag kan inte riktigt släppa det. Är man helt slut, då är man helt slut. Inte vare sig mer eller mindre. Egentligen. Men om man är helt slut, men hård som sten och alltså inte lika slut som man skulle ha kunnat vara... Ja då kanske man kan vara mindre helt slut?

Nu väntar dessutom ännu mer pluggande. Läsa om advertising och då i synnerhet om gamla reklamkampanjer från 80-talet är vad som står på schemat. Dessutom ska jag se till att läsa klart den andra bok som hör kurslitteraturen i denna kurs till. Om en vecka är det dags för seminarium och gruppredovisning av vårt grupparbete om advertising samt inlämning av den individuella uppgiften där vi ska skriva en essä. Denna vecka och helg är totalvigd åt pluggande.

Imorgon är det dags för andra föreläsningstillfället i kursen Medierna och etiken, men jag har bestämt mig för att skippa den kursen. Att läsa ytterligare 7,5 högskolepoäng blir för mycket eftersom jag redan ligger 15 högskolepoäng över vad man brukar läsa.

Planerna inför vårens studier går fram och tillbaka. Sista halvan av terminen vill jag läsa i Sundsvall och hoppas jag kommer in. Men första halvan har jag inte helt bestämt ännu vad jag ska välja för något. Det är något jag måste ta tag i när jag kommer hem från Sundsvall.

--

Äntligen är det säsongspremiär för Desperate Housewives! Det enda som jag ska göra ikväll, utöver att plugga. Hemmafruarna har till och med en särskilt plats i min almanacka. Det är stort det.


---


Hur många visste att Carling var en brittisk ölsort? Räck upp en hand.

image1



Kommentarer
Postat av: Emma

Haha nej då, in i smeten bara! Våga släppa taget om den där röda kanten. :D Det är så jäkla kul när man får snits på det, jag lovar! :D:D

2007-09-18 @ 18:57:04
URL: http://courageo.blogg.se
Postat av: sassa

japp äntligen e d tillbaka!!=) guu va ja längtat=)

2007-09-18 @ 19:14:21
Postat av: Sandra

Desperate Housewives är grymt ;)

2007-09-20 @ 09:42:06
URL: http://sandralundin.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...