Jag funderar på att köpa ett paraply

Regn, regn, reg. Ja ta mig tusan, jag som alltid älskat regnet har nu börjat tröttna riktigt ordentligt. Så till den grad att tankarna på att köpa ett paraply har seglat upp. Menst beror tankarna antagligen på att jag försöker smita undan min kurslitteratur, men i övrigt känns ett paraplyinköp som en tämligen vettig investering.

Jag har aldrig i hela mitt snart (30:e september är det som gäller, så fick jag det sagt ytterligare en gång) 20-åriga liv , och jag är osäker på om jag ens hållt i ett sedan jag gått ifrån barn-åldern då jag säkert hade ett rosa paraply som alla andra.När det har regnat så har jag helt enkelt förlitat mig på andra. Mina kompisar har varit så paraplysäkra alltid, så jag har aldrig fått ta eget ansvar och fixat ett paraply. Jag har vetat att oavsett vad så har minst en vän haft ett paraply. Vid de tillfällen jag varit utomhus i regn utan sällskap har jag klarat mig bra ändå, eftersom jag tidigare som sagt älskade regnet. Ju mer det regnade, desto gladare blev jag. Men nu är det slut med det. Som tidigare nämnt är jag trött på regn och rusk, och till råga på allt är det också så att de gånger det alltid regnar är när jag väntar på bussen. Nu förtiden, på väg mot universitetet, finns ingen kompis med ett paraply. Det är jag och alkisarna som troget väntar på bussen, och de har aldrig ett paraply. Vi är ganska lika på den fronten, dessutom har vi fler likheter såsom att ingen någonsin har klocka samt att vi alltid tycker bussen är alldeles för sen eller alldeles för tidig beroende på vilken tid vi kommer till hållplatsen.

Nåväl, jag ska alltså försöka göra plats i min budget för ett paraply. Kanske finns det något begagnat på Tradera som jag kan få för en krona? Men då blir det förstås frakt också, så då stuper hela projektet på det. Det känns som att jag helt enkelt får önska mig ett paraply i födelsedagspresent. Så nu vet ni det. Jag vill dessutom att det är personligt! Och det får gärna vara två-i-en betonat så jag kan använda det som solparasoll när det blir för varmt. Men det måste vara liten och behändigt, jag har ingen lust att drabbas av besvär bara för att jag får ett paraply i födelsedagspresent.

---

Gud vad gott den här kursboken luktar. Man kan riktigt känna hur det luktar skäggiga damen. Känner ni det också, Stockholmsfjollan och Den blonda häxan?

Ja, jag har riktigt bedrövligt tråkigt. Jag hatar dessa böckerna.

Jag tror det är dags att jag pluggar på nu. Hej och hå.

Åh, nu slutade det regna dessutom.

image1



Kommentarer
Postat av: Häx

Du milde, har ni skäggdamen nu igen?? Jag lider med er :(

2007-09-15 @ 18:26:20
Postat av: Morran

Häx lilla: Nix, men man kan ändå känna lukten. ;) Lid med oss ändå, det känns bra. Fan, vi pluggar ihjäl oss. Helt seriöst alltså. KOM HEM!

2007-09-16 @ 01:58:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...