Per Svartvadet, han kan han

Per Svartvadet, en kapten i världsklass och en hockeyspelare i världsklass. Utöver detta är Per också en, av inte alltför många, vältalande hockeyspelare som alltid uppvisar ett stort ordförråd. Hans verbala förmåga är avundsvärd och han kan uttrycka sig både i tal och skrift och behärskar engelskan mycket bra.

Han har förmågan att påverka människor. Han är en naturlig ledare, och när kung Svartvadet pratar, då lyssnar man. Det är inte bara hans kunskap och verbala förmåga, utan också den humor han besitter som gör att han lyckas påverka människor. Han har ett stort kontaktnät och är väl respekterad.

Lägg därtill hans enorma hockeykunnande, och det är alltså ingen konstighet att jag tycker han skulle bli en fenomenal sportchef för MODO längre fram i framtiden när han lagt skridskorna på hyllan och fantastiske Erik Holmberg kanske känner att det är dags för någon annan att ta över. 

---

Victor Hedman berättar i en intervju i DN bland annat om hur Per Svartvadet får agera läxhjälp i spelarbussen.
- Jag brukar ha med mig böckerna på bussen när vi har bortamatch och det är alltid någon som kan hjälpa mig. Häromdagen läste och rättade Svartvadet (Per i förnamn) en uppsats på engelska som jag skulle lämna in dagen efter, berättar Victor.

Ja, Per Svartvadet, han kan han.

image1



Kommentarer
Postat av: Emma

Min Per =D

2007-09-16 @ 19:47:58
URL: http://courageo.blogg.se
Postat av: Anna

Åh va kul för dig att dra till Ö-vik och kolla hockey i deras nya, flaschiga arena. Känner du typ nån där eller åker du bara över dagen? Ja, klart jag ska dit... Går ju på alla matcher:) Men nej, jag kan inte säga att jag är en "skrikare". Egentligen är jag inte förtjust i ståplats, vill mycket hellre ha sittplats, men min studentekonomi tillåter inte det. Så man tager vad man haver. Är inte mycket för det där med ramsor och så. Tycker bättre om att vara fokuserad på spelet. Men spelarna gillar ju att bli påhejade, så det är ju tur att det finns några som ansvarar för den biten:) Klart du ska ha sittplats. Det är underbaaart:)

2007-09-16 @ 21:01:04
URL: http://annalindback.blogg.se
Postat av: Linda

Finns ingen annan som Per Svartvadet, han kan allt! och rolig är han dessutom, han är vår lagkapten och den bästa av dem alla!

2007-09-16 @ 22:14:32
URL: http://persson86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...