Valet känns givet

Jag har sagt att jag inte vare sig tror eller hoppas någonting gällande Peter Forsbergs (eventuella) fortsatta karriär. Att jag inte tror något om han kommer lägga av eller om han kommer att spela, och i så fall om det blir Elitserien eller NHL och vilket lag over there det kan tänkas bli om det blir NHL-spel.

Men nu har jag tänkt om.

Klart att det, om han anser att kroppen känns helt bra, blir NHL den här säsongen. Valet känns givet. Peter Forsberg, den bäste av dem alla. Den vinnarskallen, den hockeymentaliteten, den segermoralen han har gör att han vill mäta sig med de allra bästa. Och dessa finns i NHL. Därför är NHL det som känns givet.

Sedan vad jag hoppas på, det vet jag ännu inte. Däremot vet jag att jag kommer tycka han fattar rätt beslut oavsett hur han gör. Det är hans kropp och det är bara han som kan avgöra vad som känns bäst. Väljer han att fortsätta spela, så finns det så klart även andra saker som kan spela roll för vad han beslutar sig för. Men, rent spelmässigt ser jag NHL som ett givet val. Just för att få spela bland de allra bästa. Precis som hans hockeymentalitet skriker om.


***


Men, är det något han har kvar att vinna så är det ju SM-guldet och därför skulle även MODO kännas som det givna valet. Men jag tror han vill mäta sig med de allra bästa, och känns kroppen bra tror jag han väljer NHL. Förhoppningsvis med siktet inställt på en avslutande säsong i Elitserien säsongen därpå.





image1


Kommentarer
Postat av: Linda

Bara han spelar så blir jag nöjd. Jag vill så gärna att han ska få vinna ett SM-Guld med MODO, om han väljer MODO i år eller nästa spelar ingen roll.
Men du har hört min teori om vart han kommer att spela i år ;)

2007-09-12 @ 07:36:12
URL: http://persson86.blogg.se
Postat av: sassa

jaaa...hoppas han inte spelar i modo braa. mest för att du väll skulle ta alla dina pengar på hockeymatcher då;)

2007-09-13 @ 12:27:55
Postat av: Morran

Linda: Ja, jag håller med. Ett SM-guld skulle vara helt ofattbart äktigt. Jag ser helst (om han på förhand kunde se in i framtiden och veta att han skulel spela två säsonger till) skulle jag helst vilja att det blit nHL i år, om han går till ett lag som har stor chans att vinna SC, och sedan MODO nästa år.
Sassa: Givetvis. ;)

2007-09-14 @ 15:22:55
URL: http://www.mrsforsberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...