Höstdepp, misspepp, hängläpp?

Man kan använda en hel rad med ord och långa miserabla beskrivningar och utsvävningar för att beskriva hur det känns efter ytterligare en riktig pissförlust, men jag tänker låta bli för att slippa bespruta världen med ännu mer fulhet.

Jag nöjer mig med att konstatera att det känns förjävligt, pissigt och hutlöst tungt samt att en vändning behöver komma nu. Helst för flera veckor sedan.

I övrigt är det fullt med energi nu. Vi gör en bilaga om energi och trots en och annan kortslutning så jobbar vi tämligen energiskt. Jag ska göra en olje-illustrationen och på tio timmar så har jag nu hunnit med att så mycket som att skriva "OLJA" på en post it-lapp här på skrivbordet. Lappen var tänkt som en inspirationskälla, eller ja en spark i röven, för att komma igång men så har det tyvärr inte blivit. Först väntade jag till hockeyn för att jag hade tänkt att MODO-spelarna skulle inspirera mig och få mig laddad och sedan tvingades jag vänta till nu för att hockeydeppen skulle hinna lägga sig lite. Och nu kom jag på att jag skulle blogga istället. Med största sannolikhet kommer illustrationen lysa med sin frånvaro imorgon trots att det var jag som kraxade högst om att vi var tvungna sätta fart. Visst är det där lite signigikativt för mig? Fin egenskap.

---

Så här snygg var Fröken Bitter igår när hon förberedde för att slinga mitt hår. Hon är lika snäll som hon ser ut.



Slingningen blev i övrigt sisådär. Först syntes det inget resultat alls, men sedan kom jag på att det nog var lite skillnad trots allt. Om man kringgick den där tanken på att en hemmaslingning skulle bli minst lika bra som en helhetsrenovering liksom.


Kommentarer
Postat av: Linda

Ja, det är riktigt tungt nu och som du säger är det ännu jobbigare då det är svårt att se att det här kan vända.



Men hoppet är det sista som överger oss, vi vet att de kan mera. Det gäller bara att bevisa det också!

2008-12-05 @ 07:18:38
URL: http://persson86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...