Klart att Susse toppar

Jaja, nästan en vecka sent, jag vet. Men så är det ju med mig numera. I alla fall, Aftonbladet rankar elitseriens bästa spelare och sätter Niklas Sundström högst upp på prispallen. Minst sagt ett bra val! Susse är ju, tillsammans med Timmy, min absoluta favorit i elitserien och det är ju inte så konstigt. Ingen i elitserien är en bättre framspelare och strateg än den här mannen och det defensiva jobbet är ju även det magnifikt. Fina ögon och fina händer och stark i skridskoåkningen. Han har ju liksom inga svagheter och gör alltid en stark insats. Det går inte en match utan att hans magi och vackra passningar får en att gråta sig vindögd i ren hockeyeufori och skön extas.



Bild: Hockeyligan


Aftonbladets lista i sin helhet (10 i top):

1. Niklas Sundström, Modo

2. Kenny Jönsson, Rögle

3. Johan Holmqvist, Frölunda 

4. Lubos Bartecko, Luleå
5. Johan Davidsson, HV71

6. Marcus Ragnarsson, Djurgården

7. Jaroslav Hlinka, Linköping

8. Jacob Markström, Brynäs 

9. Mattias Timander, Modo

10. Niko Dimitrakos, Skellefteå

Jag håller till stor del med om listan, men hade jag precis som Anna fått sitta i juryn hade jag gjort några ändringar. Men fan, det är svårt. Dimitrakos borde kanske hissas upp en och annan placering men då är frågan på bekostnad av vem då? Det är lite som det här med om man ska bre rakt eller gräva i smöret liksom.

1. Niklas Sundström
2. Kenny Jönsson
3. Johan Holmqvist
4. Mattias Timander
5. Lubos Bartecko
6. Johan Davidsson
7. Marcus Ragnarsson
8. Jaroslav Hlinka
9. Niko Dimitrakos
10. Jacob Markström


---

Joe Sakics olycka är verkligen höjden av helvete. Fy fan. Och så jävla typiskt. En snöslunga liksom? Jag hatar snö.

---

I lördags var det ett litet inslag med Ulf Sterner på Canal plus. Han var min mormors stora favorit och jag kom på att det kanske är efter henne jag har ärvt min älska Kung Forsberg även efter att döden skiljer oss åt-gen? Ju mer jag tänker på det desto mer vill jag fixa en riktigt fin julklapp som tack.


Kommentarer
Postat av: Micke

Helt sjukt att inte Rikard Wallin är med på den listan, han borde vara med istället för Markström enligt mig. Visst Markström är äckligt bra för sin ålder men den känns konstigt att han är med om inte Jonas Gustavsson är de som beviserligen (hmm finns det något ord som heter så?) är en annu bättre målvakt.



Nej skandal, IN med Wallin och Ut med Markström!

2008-12-11 @ 16:00:11
Postat av: victor

Hej,Jag skriver om åldrandet, dvs demens etc och vad vi kan göra åt det. Åldrandet dödar 100 000 gamla människor varje dag, alldeles i onödan har det visat sig då vi kan utveckla behandlingar för att kunna förhindra ålderdomen.

Läs mer på min blogg http://victorbjoerk.blogg.se :)

2008-12-11 @ 16:06:54
URL: http://victorbjoerk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...