Hur går det med snurrandet tro?

Vet ni vad?

Jag har återigen filosoferat lite gällande huruvida jorden kommer fortsätta snurra eller inte om nu Peter Forsberg inte kommer tillbaka och spelar elithockey igen. Och jag har kommit på att den nog gör det, trots allt.

Det blir ungefär som att leva med en sjukdom. Jobbigt, annorlunda (till det sämre) och allmänt förjävligt. Men, livet rullar på. Jorden snurrar på. Trots allt.

Nä, men vi får se hur det blir. Man ska inte dra några förhastade slutsatser av detta. Don Baizley har gått ut och sagt att Kung Forsberg inte kommer spela den här säsongen, men därmed inte sagt att det inte blir en comeback nästa säsong. Jag får putsa till den där positivism-nerven och sparka igång den lite, så ska det nog bli tusen gånger bättre det här.

---

Lite uppdatering också kanske.

Idag har jag gjort en endaste sak. Umgåtts med Murke. Fika med tillhörande diskussion. Ämnena som togs upp idag var Norge och hela den bedrövelsen, jag och min bedrövelse, Murke och hennes bedrövelse och världens stora bedrövelse. Skapligt miserabelt alltså, kan tyckas. Men nä, det var sjukt trevligt att få slappna av och bara vara lite bitter med min guldfisk ett tag. Efter det knallade vi hem och såg på film. Det blev en riktig skräll då filmen var ljusår mycket bättre än vad jag förhandstippat. Stardust hette den för övrigt

Igår var det jobb för hela slanten, liksom det varit en hel del av även under veckan. Bra, bra.

Utekvällen i fredags blev roligare än vad jag hade räknat med. Huvudvärk och mensvärk är inte det måendet man helst vill dras med. Men, trots det blev det skapligt roligt. Jag får väl helt enkelt tacka Jojjo som är okänslig nog att helt enkelt skita i att jag lider av mina åkommor.

Förresten, så är jag blond nu. På riktigt. Om jag hade tvivlat så har jag fått höra det av x antal personer: "Men hallå, du är ju blond!" Tack för informationen. Nu förstår jag hur djupt rotad tron är om att blondiner är dumma. De tror alltså att jag i takt med att min hårfärg förändrats har blivit så dum att jag inte själv märkt av det. De skulle bara veta hur väl medveten jag är om mitt byte av hårfärg. Det har gått åt mycket blod, svett och tårar för den omvandligen vill jag lova.

---

Jag fick höra att jag bloggar mycket sämre nu än vad jag gjorde förr. Ja, men förr spelade Kung Forsberg hockey. Att blogga (och att leva för den sakens skull) blir inte alls detsamma utan det. Som sagt, livet går vidare och jorden snurrar på. Här var jag tänkt att skriva "Men till vilken nytta?" men jag låter bli det, för då låter jag nog sjukligt deprimerad, och så illa är det inte. Imorgon ska jag ju njuta av Niklas Sundström och resten av hjältarna när de möter Timrå. Livet är inte så jäkla illa, alltså.

Och gällande bloggandet, så håller jag med. Det fattas energi att ens skriva alls och det fattas lite Morran-glans över det som skrivs. Men det ska bli ändring på det, så småningom.

Nu ska jag sova. Colorado ligger under med 0-1 mot Dead Wings och jag vill verkligen stanna uppe och lyssna på matchen men just nu är ögonen för tunga och eftersom jag ska upp tidigt imorgon får det bli läggdags.

Adjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...