Jag och Emil är tighta

Återigen blir det några veckors Tjejsnack i rad. Den senaste veckans frågor kan jag inte besvara. Värsta och bästa minnet maträtt och så vidare kan jag inte besvara utan att skriva en längre roman.

image239


Vecka 7/08

Äta ute


Hur ofta äter du mat ute? Just nu, knappast alls. Det varierar mycket beroende på om jag har skola/jobb och pengar.
Vad/vart äter du då helst? Stället är inte så noga bara jag får "svensk mat" som jag tycker om. Det är därmed inte många ställen jag vill äta på.
Vad har du på din favoritpizza? Jag är en sucker för Kebabpizza i Arvika och Sundsvall. I övriga städer vill jag inte ha pizza alls eftersom man får så stora kebabbitar där och det är inte lika gott som små.
Provar du ofta nya ställen/maträtter, varför/varför inte? I min stad? Aldrig. Inte om det inte är under mordhot alternativt att jag av någon strategiskt uttänkt plan går med på att kompromissa med någon. Jag vill inte bli missnöjd, jag kör på säkra kort. Alltid.
Går du ofta på café och fikar, vad? Jag, Murke och City är skapligt tighta. Vad Murke väljer har jag dålig koll på för jag tänker bara på mig själv och för mig blir det cola och chokladboll. Fika för mig och Murke är detsamma som timslånga konversationer. Vi älskar det. När fikat är klart sitter vi kvar i timmar och filosoferar om än det ena och än det andra.


Vecka 6/08

Astrid Lindgren


Har du läst mycket av Astrid Lindgrens böcker och/eller sett många av hennes filmer? Givetvis. Jag har noll förståelse för de som inte tycker hon är en makalös berättare/författare. För mig är Astrid Lindgren ett helgon och jag älskar filmerna och böckerna.
Vilken/vilka favoriter har du? Jag och Emil är tighta, men jag gillar de allra flesta. Men Emil, Pippi, Saltkråkan, Madicken, Ronja, Lotta, Karlsson, Bullerbyn och Rasmus får nog ses som favoriter. Och Bröderna Lejonhjärta förstås. Ni vet att Christopher Lee, Kato i Bröderna Lejonhjärta, även medverkar i Familjen Macahan va? Bara det ger plus till filmen!
Vilken Astrid Lindgren-figur kan du absolut inte med? Nej, nej, nej. Jag älskar även Karlsson och Lotta som många kan ha svårt med.
Vem av Astrid Lindgren-figurerna är du mest lik? Ah men vi säger en blandning mellan Karlson och Lotta va? Känns som ett ganska givet val. Med en touch av Emil, Pippi, Tjorven, Stina, Ronja... Eller ja. Jag brukar ofta få höra att jag och pigan Lina har vissa likheter. Nåja.
Vem av Astrid Lindgren-figurerna skulle du vilja vara? Varför? Pippi med en kappsäck full med pengar och en pappa som är kung eller Emil som får rida på Lukas och sjunga Bom-sicka-bom? Hugget som stucket.


Vecka 5/08

Mående


Hur mår du idag? Som jag förtjänar. Som en drottning med andra ord.

När var du sjuk senast? Jag har alltid någon sjukdom, men igår kväll var det riktigt illa. Lyckoruset gick över till en migränattack.
Vad är det värsta i sjukdoms/skadeväg du provat på? Provat på! Haha! Jag har haft det mesta. Men det värsta var nog sympati-sjukan när Kung Forsbergs mjälte brast. Då gjorde det sjukt ont, och inga mediciner hjälpte mot det.
När hade du senast en riktig må-toppen-period? När Forsberg blev klar för Avalanche.
Vad får dig att må bra? Peter Forsberg. På isen.

Bra frågor nu!

image238


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...