Störtskön vinst igår

De flesta MODO:iter mår bäst efter Timrå-vinst. Men som värmlänning så känns det alltid än bättre när MODO besegrar Färjestad. Att dessutom nolla Värmlands så kallade stolthet är förstås en känsla full av extas. Karol Krizan fortsätter vara kung. Sjunde nollan nu, inte illa pinkat. Vilken elitserie-målvakt kan mer stoltsera med sju nollor denna säsong?

Det börjar bli en bra tradition att gå på FBK-MODO med Jojjo. Samtliga gånger har det hittills slutat med MODO-seger och jag trivs alltså alldeles ypperligt med den lilla damen vid min sida. Att hon mest gnäller, är för ofin för att låta bli att sparka mig i magen i form av olämpliga ordval och utan att fråga käkar upp mitt turgodis är smällar man får ta. Likaså att Murke tror att jag blivit borttappad istället för att anta att jag helt enkelt inte är bredvid Jojjo just då. Så länge MODO vinner finns det inget som stör mitt goda humör. Inte ens att få ett "men så är det ju alltid!" slängt i ansiktet när jag försöker be om ursäkt genom att säga "förlåt för att jag var egoistisk och tryckte mig före i toakön!"

Spelet igår var inte mycket att hurra för, men att vinna med 3-0 på bortaplan är bra trots att man hade kunnat önska mer rent spelmässigt. MODO spelade smart och var effektiva. Just effektiviteten har det ju varit lite si och så med under säsongens gång och det känns därför extra skönt. Vad beträffar tacklingen på Tommy Wargh så har jag inte mycket att säga. Hjärtat sa just då att det var givet att Esa Pirnes skulle ha matchstraff (och avrättas omedelbart) men när Tommy sedan reste sig och jag fick se det hela i repris så kunde hjärnan och ögonen konstatera att någon avrättning borde det definitivt inte bli tal om. Istället var det närmare sanningen att matchstraff var lite väl hårt dömt. Det var ingen regelvidrig tackling, men det drabbade en MODO-spelare och då vill hjärtat alltid skrika och blöda lite väl mycket. Dåligt och risk för att vara alltför partisk? Ja men visst. Men kärlek är ofta just så.

Imorgon väntar Djurgården. Jag hoppas vi kan hålla andraplatsen nu, det skulle sitta fint. Vad som mer skulle sitta fint? Att världens bästa Mattias Timander får vara skadefri.

---

Plockade hem några riktiga vuxenpoäng igår också. Istället för att stå kvar efter andra perioden och sukta efter spelarna som lämnade isen så skyndade jag mig iväg på toa istället. Moget, vuxet, intelligent. Det tar sig.

image238

Kommentarer
Postat av: Linda

Usch sådana personer kan man bli ruggigt irriterande på. Snacka om att ha noll koll! Men du fick dig ett gott skratt iaf :) Men tänk om man hade kunnat fått in en klockren kommentar till dem, men oftast kommer man på sådana försent.

2008-02-14 @ 00:10:53
URL: http://persson86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...