Vilse i teknikens värld

Jag behöver ha en ny digitalkamera, men frågan är vilken. Min ekonomi tillåter inget annat än ett rent budgetköp och urvalet är därmed begränsat. Men jag är ju ändå jag, så någon typ av prestanda skulle vara tacksamt. Eller, jag kan inte ett piss om sådant där egentligen. Det enda jag kan är att den typer av önskemål jag skulle vilja ha på kameran kräver att jag lägger till några nollor i mitt maxpris.

Kameran ska inte (huvudsakligen) användas till att fota sport och annan rörelse med, ej heller några mästerverk. Den ska fungera bra att ha med sig ut och den ska vara snäll och beskedlig. Därmed ska den alltså vara liten och så tunn som möjligt och lättanvänd.

Jag har kikat på de här tre. Den ena är egentligen något för dyr emot vad jag tänkt mig, men frågan är om det är värt att lägga lite extra? Är den dyra så pass mycket bättre eller är det mest den betydligt snyggare designen man betalar för?


                     


1. Samsung S760
2. Samsung S630
3. Samsung L730

Duger en sådan kamera? Som sagt ska den främst användas som slit-och-släng att ha med sig på diverse ståhej och ska alltså inte användas för att fota sådant som jag vill ha uppförstorat.

Är Samsung ett bra märke?

När vi ändå är på gång: Jag behöver en ny dator också. Det kommer bli dyrt detta.

---

Gällande Sundin. Klubbkänsla, kärlek. Det är fint. Men, oavsett vilket beslut han hade tagit så skulle han vara gudomlig i vilket fall som helst. Det är så med stora spelare. Fan tro´t om ens kungakronan skulle falla på sned om Kung Forsberg eller Gigant Sundin åkte fast för seriemord. Kanske skulle kronan hamna på sned, kanske skulle de trilla ner några pinnar från piedestalen. Men jag tvivlar.


image238


Kommentarer
Postat av: Stockholmsfjollan

Jag pushar ju för min Canon Ixus 75. Love it! Hela Ixus serien ska vara bra. Ixus 70 går för 1490kr på pricerunner. Det är nice!

Min laptop är ifrån Simens. Den funkar fint. Tror inte du behöver betala "så mycket" för en dator, där är märket mindre viktigt tycker jag. Du använder ju mest internet, precis som jag, och så länge man inte spelar mycket spel eller laddar ner massor så behöver man inte så mycket minne.

2008-02-25 @ 16:12:03
URL: http://amorous.webblogg.se
Postat av: Emma

"Perras way!, det låter bra. ^^ Hade 22 på ryggen också, hans förra. :D:D

2008-02-25 @ 21:45:02
URL: http://courageo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...