"Du är rå!"

Ja, så beskrevs jag. "Ja, du är skapligt dåligt tillagad du också" svarade jag. Men min fråga är vad som menas med egentligen, när det handlar om mig. När jag ställde frågan fick jag bara en upprepning av det första påståendet.

: adj. 1 okokt, ostekt, dåligt tillagad; obearbetad, oslipad, opolerad, oförädlad, naturlig 2 grym, bestialisk, frän, hjärtlös, djurisk, kannibalisk; grov, tuff,ohyfsad, råbarkad, ohövlig, klumpig, smaklös, obildad, brutal, svinaktig, ful, hård 3 råkall, gråkall, fuktigt kall

Så, vilken definition väljer man? Det finns ju många tänkbara här, och vissa av dem känns ju lite... sisådär.

---

Wayne Gretzky fyller år också. GRATTIS! Någon som spelar i samma liga är Fröken Bitter. Grattis till henne också. Har hon tur kanske hon har 21-årsfest istället för fjortisfest den här gången. Men det betvivlar jag för hon har aldrig tur.

Nu ska Murke fixa så det blir Blondie istället för Cruella De Ville. Äntligen! Eller ja, så är planen i alla fall. I övrigt blir det hockey och nattplugg. Trevlig lördag, igen.

image238


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...