Hur tänker man egentligen?

Murke har snott min mp3 och jag får hålla till godo med radion. I regel är det bara skräp de spelar och en massa vedervärdig reklam på det sedan. De radiokanaler med bra musik fungerar inte här i big city, så jag får hålla till godo med Rix FM och den medföljande hemska musiken och reklamen. Nåja, nog om den bitterheten nu.

Idag spelades några bra låtar och en av dem var  What´s Up med 4 Non Blondes. Den här låten är Fröken Bitters absoluta favoritlåt sedan barnsben och så fort jag hör den så går tankarna direkt till den bittra damen. Det måste väl vara kärlek?





Men då undrar man ju förstås när Fröken Bitter tänker på mig?

Kanske när hon ser Gorbys piroger, fiskbullar, riesen eller någon annan ingrediens i mitt fashionabla liv? När hon ser Nina Hemmingssons seriestrippar? (Se själva att hon tänker på mig då, här!) Eller så klart MODO och Peter Forsberg! Men nej, då tänker hon mest på avsky... Fast det kanske är just då hon tänker på mig?

Mina så kallade vänner har ju deklarerat att de genast tänker på mig när de ser program som Lyxfällan, Grannfejden, Du blir vad du äter och liknande idioti-program. Ska man se det som trevligt, att de tänker på en? Eller ska man se det som att man borde vara bitter? Vad är deras tanke bakom det hela?

Nä, det är svårt att veta hur andra tänker. Det är en ständig källa till bitterhet, men å andra sidan är det ju inte så konstigt att man inte vet och förstår hur andra tänker.

Jag vet ju inte ens hur jag själv tänker alla gånger.

image238


Kommentarer
Postat av: Anna

Vaaa? Vad säger du? Men då kan vi stryka honom iaf. Pust ;)
Jag läste att Forsberg är på G. Nu håller vi tummarna, ja, och hoppas på LG-spel.
Vad vart det som hände med Modo liksom? 8-2-torsk mot FHC? Galet. Är det match i LLA för Modo den tolfte? Ska du dit isf?

2008-01-22 @ 01:07:37
URL: http://annalindback.blogg.se
Postat av: saom

Åh! 4 Non Blondes! Vilken nostalgitripp.

2008-01-23 @ 23:56:21
URL: http://saom.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...