Nästan lika elak som nu

Jag har missat ett antal veckor, så här kommer en hel rad med frågor och svar.

image239

Vecka 4/08
Favoritprogram

Hur mycket tittar du på TV? Beror väldigt mycket på. Ibland inget alls och ibland mer. Är ingen stortittare, men i genomsnitt kanske en timme om dagen?
Vilken kategori av TV-program föredrar du att titta på? Sport (hockey främst) TV-serier i form av Desperate Housewives, Grey´s Anatomy, Ugly Betty, Scrubs, Sex And The City... Humorprogram i viss mån.
Finns det något du följer du slaviskt? Desperate Housewives och från och med nu Grey´s Anatomy.
När och varför stänger du av TV´n? När jag vill? Är det inget jag vill se eller om jag har annat för mig så stängs den ju av.
Skulle du kunna leva utan TV, varför/varför inte? Jag skulle kunna leva utan vatten, så svaret är väl ja.



Vecka 3/08
Din födelsedag
När fyller du år? 30 september! <---- Anteckna!

Hur gammal kommer du att bli nästa gång du fyller år? 21.
Hur brukar du fira din födelsedag? Olika från gång till gång, men ritualen består av att först inkassera ett stort "Grattis världens bästa lilla Morra!" från allt och alla för att sedan öppna paket och äta tårta.
Önskar du dig något speciellt i födelsedagspresent? Ja.
Kommer du ihåg något som du fick på din förra födelsedag? Ja, mitt minne är inte sämre än att jag i princip minns allt. Inklusive hur födelsedagskorten jag fick såg ut.


Vecka 2/08

Senaste...

Filmen du såg, var den bra? Simpsons, var en tiopoängare.
Person du pratade med, om vad? Majk. Om huruvida Anja Pärson kom ur en orkan eller en dimma.
Inköpet? Scampo, balsam, silkesserum och silverschampo.
Kyssen? Berätta lite? The Kris. Nej, jag tänker inte berätta.
Gången du grät, av vilken anledning? Jag gråter inte.


Vecka 1/08

Har du någonsin...

Dejtat en av dina bästa kompisar? Berätta lite, hur gick det? Nej, så jag slipper väl berätta då?

Blivit arresterad? Berätta lite? Nej, så jag slipper väl berätta då?

Sagt att du älskar någon utan att mena det? Berätta lite! Ja, men det klart att jag har. Jag påstår mig älska alla som på något vis kan glädja mig.
Haft ett one night stand? Berätta lite? I regelrätt mening? Nä.
Busringt till någon, vem och varför? Ja, någon, för att det var kul.


Vecka 52

Nyår

Var och med vilka ska du fira nyår? Jag firade med miffogänget nummer 2.

Har du några nyårslöften, vad? Ja men de hålls för mig själv.

Vad är det bästa som hänt år 2007? SM-guldet, Forsberg i Karlstad och Icebreakers - Leksand.
Vad är det sämsta som hänt år 2007? Allt annat?
Vad förväntar du dig av år 2008? Förväntar mig? Inget. Jag får nog se till att fixa det själv om det ska bli något av.


Vecka 51

Julen

Var och med vilka ska du fira jul? Släkten. Vi var hos mornor och bråkade om ifall vi skulle se på TV eller öppna julklappar. Jag stod kvar som förlorare och det var en trist sorti som avslutning på året. I övrigt diskuterade vi dammsugare och annat intressant.
Köper du mycket julklappar, har du köpt klart eller har du några kvar? Jag köper en massa julklappar till mig själv. Övriga får beroende på vad som finns kvar att handla för.
Vad önskar du dig i julklapp? Jag önskade mig hur mycket som helst och fick hur mycket som helst.
Vad betyder julen för dig? Omöjlig fråga att esvara. I relation till vad?
Har du gran, vilken sort och när ställer du in/klär den? Nej, vi glömde bort det i år tror jag.


Vecka 50

Säkerhet/djur

Skulle djurpoliser vara bra att ha här i Sverige? Varför/varför inte? Djurpoliser? Jag förstår inte innebörden så jag har ingen åsikt.
Skulle du kunna tänka dig att bli djurpolis? Varför/varför inte? Nej. Jag ska bli annat.
Har du varit med om något djur som blivit misskött/vanvårdad, berätta kort? Ja. Nej jag tänker inte berätta.
Vad betyder ett djur för dig? Omöjlig fråga igen.
Tycker du att vår djursäkerhet i Sverige är bra? Finns det något som skulle göra den bättre, eller finns det något som du tycker är ren dynga? Givetvis kan djursäkerheten bli bättre, men man får ju sätta det i relation till annat. Jag säger pass på frågan istället.


Vecka 48
Livsåskådning

Är du religiös, på vilket sätt? Utöver MODOismen med Kung Forsberg som frälsare, nej.
Tror du på övernaturliga krafter och andlighet? Peter Forsberg, givetvis. I övrigt så vet jag inte.
Har du sett/känt av något övernaturligt, vad? Samma som ovan.
Hur ställer du dig till fundamentalism inom religion? Fundamentalisk MODO:it? Ja, det gillar jag!
Vad tror du sker efter döden?  Inget?


Vecka 47
Barndomen

Vad är ditt allra första minne? Jättesvårt att svara på. Har flera speciella minnen som jag minns väl, men har svårt att veta vilken tidpunkt. Mest är det hur jag kände mig just då.
Hur såg din familj ut? Ja, inte till utseendet då förstås ;) Mamma, pappa, lillebror, en drös med djur, mormor och morfar, farmor, två mostrar och deras barn (mina kusiner), en farbror och hans barn (mina kusiner) samt pappas kusiner/mostrar/fastrar och mammas kusiner/mostrar/fastrar.
Vad gillade du att göra när du var liten? Charma livet av alla i min närhet samt bråka med min bror/alternativt andra, leka med dockor, bilar, Barbie och My Little Pony, se på hockey och tennis samt Familjen Macahan och andra westernfilmer, Astrid Lindgren och Disney. Därutöver lekte vi mycket dunken, flaggan och liknande utomhuslekar. Spelade fotboll, plockade blommor och sålde till grannarna (jag var ganska affärsmässig och ambitiös och driven, jadå). Det samlades på Hockeybilder och allt möjligt hästrelaterat. Med tjejkompisar kammade jag Barbidockornas hår och med killkompisar klippte vi av dockornas hår.
Hur skulle du beskriva dig själv som barn? Nästan lika elak som nu.
Kommer du ihåg några viktiga händelser som format dig själv till den du är idag? Ja, men inget jag har vilja att skriva nerpå rak arm.


Vecka 46

Sömn

Sover du bra på nätterna, eller vad gör du om du inte kan somna/sova? När jag väl somnat så sover jag olidligt bra. Jag kan aldrig somna, och vad jag gör vet inte jag heller. Jag kan inte, men till slut så har jag oftast somnat. Jag tycker att uttrycket "kvalitet är bättre än kvantitet" stämmer bättre in på sömn än på något annat. Jag sover ungefär hälften av vad många andra gör, men istället sover jag otroligt bra de få timmarna jag sover. Det räddar mig från att dö av sömnbrist.
Hur många timmar sover du per natt, vardag/helg? Varierar helt och hållet då mitt schema ändras från vecka till vecka, men i genomsnitt cirka fyra timmar kanske.
När går du upp respektive och går och lägger dig vardag/helg? Går inte att svara på alls. Ska jag till universitetet går jag ofta upp 5-6, senast 7. Vid jobb oftast 8.. Är jag ledig och inte ska till stallet kan jag sova hur länge som helst. Går tidigast och lägger mig vid 2.
Snarkar du, talar i sömnen eller kanske t.o.m går i sömnen? Nej, inget av det. Tråkigt nog.
Sover du ensam i sängen, om inte med vem/vilka? Peter Forsberg, Simon Gagne, Niklas Sundström, Ben Affleck... Ehm.. Även om jag inte snarkar, talar i sömnen eller går i sömnen så drömmer jag dock.

---

Dessa frågorna är verkligen speciella. Helt omöjliga. Men jag ska egentligen inte klaga på dem, som ägnar tid åt att besvara dem.

image238




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...