"Är det inte bättre du går till frissan?"

Just det brukar jag vara duktig med att säga så fort någon planerar att färga håret hemma. "Det kan ju blir så fel..." och så vidare i pessimistens sanna andra.

Men den här gången beslutade jag mig för att färga hemma. Dels för att jag inte har råd att gå till frisören nu och för att mitt tålamod är alldeles för dåligt för att kunna vänta tills ekonomin tillåter något sådant, men också av ren snålhet. Färgen på förpackningen var ju så snygg, och då borde det vara värt 115 kronor för att se om man lite billigt och enkelt kan komma åt den utan att behöva lägga en tusenlapp på frisörbesök.

Hur gick det då?

Efter att jag sköljt håret och såg den blöta frissen så var det riktigt nära att jag sa till mig själv: "Vad var det jag sa? Du skulle ha gått och fixat detta hos frisören". Det såg rött ut, blandat med lite brunt.

Efter att det torkat blev det så här:


      



Det vill säga ingen större skillnad alls. Kanske lite ljusare än innan.

Men, med tanke på paniken jag fick innan det torkat så är jag ändå nöjd med resultatet. Hellre att det inte hände mycket alls, än att jag skulle få den rödbruna tonen. Nu blev det bara 115 kronor i sjön. Hade det blivit rödbrunt hade jag varit tvungen fixa ny färg.




Kommentarer
Postat av: [ . : Emma : . ]

Daah påminner mig om min senaste färgning, guudars vilken panik jag fick! :O Rött är det sista jag vill ha på huvudet.

2008-07-16 @ 01:27:58
URL: http://courageo.blogg.se/
Postat av: Anna

Det blev ju fint! Du passar värsta bra i ljust hår.



Tack, äntligen nån som fattar. Det är verkligen skitdrygt och just nu talar det inte för. Man man vill ju överväga ändå.



Japp, läste film i höstas. Och sedan fyra 15-poängare:

språk och text

medierna och framtiden

människans kommunikation

mediepraktik på åtta veckor. Var på VF då.



Tack för dina uppmuntrande ord :)



Förresten, trivs du bra i Sundsvall? Hur är skolan och det sociala utanför klassrummen? Hur känns standarden på de journalistiska kurserna? Du låte väl nån grafiskgrej nu?

2008-07-16 @ 02:14:47
URL: http://annalindback.blogg.se/
Postat av: [ . : Emma : . ]

Nu har jag trixat ihop en enkel design, och du kan ta ett kik här: http://courageo.blogg.se/d :)



Du måste säga till om det inte känns rätt, för då gör jag nåt nytt. :) Textstilar och färger ordnar vi enkelt om du vill ändra nåt också. :)

2008-07-16 @ 20:36:01
URL: http://courageo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...