Två dagar kvar nu

Det börjar dra ihop sig nu. På torsdag hoppas jag antagningsbeskedet för höstens studier kommer. Jag är galet spänd inför hur det ska bli i höst. Jag har ingen aning alls om jag kommer komma in på något av det jag sökt. Dessutom har jag mer eller mindre ändrat mig i valet av vad jag helst vill komma in på...

Efter det här bryderiet så beslutade jag mig för att välja en blandning mellan hjärna och hjärta och sökte så här:

1. Journalistprogrammet, 180 poäng, Mittuniversitetet
2. Grafisk design, inriktning tryckta och elektroniska medier, 60 poäng, Mittuniversitetet
3. Programmet för medieproduktion och journalistik , 180 poäng, Högskolan i Kalmar

Journalistprogrammet är det jag velat gå hela tiden, men som jag antagligen inte har betyg nog för att komma in på. Men, chansen finns där åtminstone. Den utbildningen ger en bra journalistutbildning och har hela tiden känts som ett givet val.

Men, nu har jag börjat fundera på om inte andra handsvalet skulle vara bättre ändå. Det är en ettårig utbildning vad gäller redigering och grafisk design och helt klart något som vidgar vyerna en bit. Går jag det i ett år så har jag en examen sedan och kan söka en påbyggnadsutbildning i journalistik (ettårig) som jag tror skulle kunna ge mig i princip lika mycket som journalistprogrammet i och med att jag redan läst en hel del. Tar jag andrahandsvalet (och sedan påbyggnadsutbildningen) så blir det istället två år jämfört med journalistprogrammet som är på tre år...

Men. Det är förstås ett stort men. Även om jag skulle bestämma mig för alternativ två, så kanske inte det går eftersom jag prioriterat det som alternativ två. Skulle jag mot all förmodan komma in på Journalistprogrammet så stryks de andra alternativen. Med tanke på min otur så skulle man ju inte bli förvånad om jag faktiskt kommer in där, trots att chansen (risken?) är oerhört liten...

Två dagar kvar nu.



Kommentarer
Postat av: Emma

schysst ! angående kläderna alltså. lite sen , men. haha : )



hur går det med egentligen ? kommer du in nånstans ? : )

2008-07-10 @ 20:11:13
URL: http://emmaeliz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...