Okej, jag ger upp

Okej. Nu har jag smällt det.

Grattis Detroit!

Det var ni väl... värda faktiskt. Inte ens världens mest missunsamma person kan sitta och sura över att MODO först inte gick hela vägen och sedan att Colorado och Philadelphia inte heller lyckades utan det istället blev hatlaget som tog hem Lord Stanleys buckla.

Nä, för även om jag inte tycker om Detroit, så kan jag ju inte tycka annat än att de spelar en härlig hockey och har gjort en säsong som förtjänar den här triumfen. Detsamma gäller Henrik Zetterberg. Jag lider ofantligt mycket över att se hans framfart när Kung Forsberg inte spelar, och så kommer det alltid att vara. Men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte älskade hans spelstil. Så okej, jag kan väl erkänna att jag är "avsundsjuk" då.

Och ja, jag är avundsjuk på Emma Andersson. Och på alla Detroit-fans. Och på Nicklas Lidström som är så ofattbart gudomlig. Och på Niklas Kronwall som nu vunnit allt.

Så, nu vill jag inte ha fler hånande sms eller telefonsamtal om detta. Nu är hockeyn slut för den här säsongen, och vi vet ju alla att man inte kan leva på gamla meriter. Idag är en ny dag och således satsar vi på nästa säong istället.

Till Ingela: Jag hoppas du ser till att färga håret, eller tvångsraka det inför nästa säsong! Alla människor vet att det hänger på håret, och så här kan det ju inte få vara. Väck med det, tack.





Kommentarer
Postat av: Foppalina

Vad sägs om att försöka köra en övertalningskampanj för att få Peter att spela i Modo kommande säsong? VOre väl underbart att se honom tillsammans med Sundström, Svartvaden m.fl?

2008-06-07 @ 10:39:21
URL: http://metrobloggen.se/foppalina
Postat av: Emma

jag vet ! att skylla på dålig pumpning är lågt !

2008-06-07 @ 17:55:11
URL: http://emmaeliz.blogg.se/
Postat av: Ingela

Äh, din dåre! Det kommer att vara rött för resten av livet...

2008-06-10 @ 17:02:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...