Nä, inte min chipspåse direkt

Ofavorit i repris.

Uppsala, Muppsala, Tuppsala, Nuppsala... Kärt barn har många namn brukar man säga, men jag tror det gäller ett okärt barn också. Hej och hå vad Uppsala är i en klass för sig. En skapligt dålig sådan. Men, men, det är väl mest jag som gnäller på väder och diverse annat. Eller det faktum att alla här envisas med att spela musik som skär som en kniv i magen, går till gemensam attack på Kung Forsberg och hans skägg (hockeymässigt har de ju ingen koll) och dessutom tror att jag ska öppna mig som en bok bara man lite fint frågar vad jag tänker på. Näää. Det är ändå ingen av som förstår mina tankar om vad han i Smurfarna heter (ni vet han som jagar dem, och som har en katt?) och allt annat jag tänker på.

Men, det är kul ändå. Murke och Lurke är i en hög klass, och trots de andras dumhet så är de ganska roliga ändå. På ett lite speciellt sätt.

Och just nu, så gick den femte krukan sönder för helgen. Det är verkligen ett signum för Uppsalabor, att ha ner krukor i tid och otid. Jag får väl ta och hjälpa till kanske, så det blir bakispizza och film någon gång.

---

Återigen kunde jag inte få publicera när jag väl lyckats få ihop en liten uppdatering, så det blir i efterhand igen. Uppsala var i helgen och nu är jag i Stockholm med Stockholmsfjollan och den Blonda Häxan. Igår var det Grönan (hej och hå!) och idag blir det shopping. Imorgon åker jag hem till Arvika (fotboll!) och blogguppdateringar igen.

---
Per Ledin till Colorado? Ja, herregud. Här har man varit hundraprocent social och helt missat det. Stockholmsfjollan berättade det igår och jag satte colan i halsen och trodde inte på henne, men jo det var visst så. Mer om det när jag kommit hem igen.

Tjipp.



Kommentarer
Postat av: [ . : Emma : . ]

Ja och nu drar Jämtin över pölen också, hur ska det gå för HV i höst? Nära på alla deras storspelare har dragit, och endast Hagos och Angell som nyförvärv. Blir inte lätt att försvara det guldet, jag säger då det. Men vad gör det, skadar ju inte oss iallafall. ;)

2008-06-17 @ 11:58:10
URL: http://courageo.blogg.se/
Postat av: Lasse

Jag var till Dublin några dagar och träffade av en slump Phil Lynotts mamma, Philomena. Stort för mig. Givetvis var vi också till graven och kollade.



Nu är det din tur med lite Lizzy... När var konserten...?

2008-06-17 @ 16:33:41
URL: http://battrehockey.wordpress.com/
Postat av: Magdalena från klass 9d :P

Åh Marie va roliga bloggar du skriver, underhållande .. Gla midsommmar.

2008-06-21 @ 11:17:09
URL: http://jagmagdalena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...