Jag, spåtant?

Som de flesta säkert visste, och som jag just lärt mig efter 20 levnadsår, så är Durracell de bästa batterierna man kan få tag på. All reklam är alltså inte överdriven. Durracellreklamen är minst sagt sanningsenlig.

I alla fall, som en Stanley Cup-titel rakt ner från himlen kom beskedet om att MODO lär kunna gå kommande säsong till mötes med riktigt fräscha och starka batterier. Mikael Petterssson, han som vi alla blir så kära i när han tar ett skär, är tillbaka i MODO. Hej och hå och vad värt att fira! Okej, inte som spelare, men väl som säljare på marknassidan. Se vidare här.

Det här tycker jag är fenomenalt. Durracell är för alltid älskad och att vara säljare på marknadssidan är nog bättre än att sälja korv, tror jag.

Det som är mest fenomenalt med den här historien är nämligen att jag och Herr Trötter hade just en diskussion om Micke P för några dagar sedan. Jag kom då med idén att om han inte skulle spela, så kunde han ju göra annat inom MODO, som att sälja korv exeempelvis.

Så nu undrar jag... Vad av mina yttanden kommer härnäst att infrias?

- Pittsburgh vinner Stanley Cup mitt framför näsan på Detroit.
- Kung Forsberg berättar: "Det känns bra nu, det verkar som att vi fått ordning på allt och jag ska spela hockey i höst.
- Kung Forsberg berättar: "Men innan dess ska jag och Morran hinna gifta oss också."
- Fröken Bitter berättar: "Usch, jag vill ha tillbaka mitt hår... Vad jobbigt."
- MODO vinner SM-Guld kommande säsong. Och året därpå, då med Kung Forsberg och Markus Näslund.
- Colorado vinner Stanley Cup med Kung Forsberg som gigant.
- Min mixer blir snäll och börjar fungera så jag får milkshake.
- Min hemtenta görs av sig själv, på ett oklanderligt sätt.
- Tio miljader kommer in på mitt bankkonto imorgon. Kung Forsberg är avsändaren. "Ja, jag vill ju inte skämma bort dig, men lite ska du väl ha redan nu".
- Murke berättar: "Morran, jag tror ta mig tusan att du har rätt. Om allt alltså."

Hu. Jag kan knappt bärga mig inför morgondagen, när jag ska få se hur mycket som går i uppfyllelse.

Nu har jag fått ont i magen dessutom, på grund av denna hockeyn. Och då är det inte ens mina lag. Gud, vad jobbigt livet är!



Kommentarer
Postat av: Emma

Tro det eller ej, men här sitter jag mitt i natten och glor på hockey. :D Sov 10 till 02 och gick upp till mobilalarrmets ljuvliga signal "SM-GUUULD, SM-GUUULD, SM-GUUULD". Får se hur trött jag är imorgon, men hey, jag har sovmorgon till 13.20, och det är ju bara final en gång om året.



Vad tror vi nu då? Jo, Detroit tar hem hela baletten. Snart sitter ettan. ;)

2008-06-03 @ 02:21:42
URL: http://courageo.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag igen.. Haha! Tänkte svara på litte kommentarer.



Micke P. Det där kallas känsla! Du hade Duracell inom telepatins väggar. Bra gjort! :D



Och angåenden krokodilen. Jag är riktigt sugen. Får se över ekonomin. ;) Blir kanske efter sommarn, om jag har några pengar kvar. :P Grymt vore det iallafall. :D

2008-06-03 @ 02:28:44
URL: http://courageo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...