"Vecka 19 blir bra, då behöver jag mat"

Detta är ju typiskt. Nu sitter jag här och försöker jobba med redigeringsprogrammet, men jag kommer ju ingenstans. Allt är en enda röra och jag minns inte hur man gör. Frågan är om jag ska sticka över till Jysk och se om de har blå prydnadskuddar, eller om jag ska sitta kvar här under tiden jag väntar på att hjälpen kommer jäktandes från sitt träningspass. Men, ska jag gå till Jysk måste jag gå ut i snön och det orkar jag inte med. Kuddarna får jag nog köpa senare istället, när jag ändå måste ut i slafset.

Imorgon är dagen med stort D. Jag flyttar. Och ska klara att fixa mat, tvätta, diska och allting själv. Vad som är bra är dock att jag redan nu har några inbokade besök av matlagningskunniga miffon. Smart som jag är har jag sett till att sprida ut dessa besök på lämpligt sätt för att jag ska få mat kontinuerligt. Hellre mat en gång varje vecka än mat varje dag en vecka och sedan att jag blir utan under några veckor.

Nåväl. På måndag startar kursen Journalistik A Presentationsteknik och vecka 19 är det dags för Grafisk Design A Dagspressredigering I. Under tiden ska jag också fortsätta läsa Journalistik A på distans. Den kursen är jag lite efter i nu tack vare att jag varit sjuk och allt det här med flytten och därför är det non stop-pluggande som gäller ikväll/inatt efter att jag packat. Eftersom vi inte åker förrän imorgon natt blir det några timmar även imorgon som jag kan ägna åt att packa. Så jag vet inte varför jag var så stressad igår. Det ordnar sig ju. Det gör det alltid.

Och som sagt, vecka 19 kan ni boka in er på. Men vecka 15 kommer Fröken Jojjo så då är det uppbokat, både före och efter. Den damens närvaro kräver lite lugn och ro både före och efter.

image238
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Lycka till med flytten. Var det till Sundvall du skulle? Hur länge ska du bo och plugga där?

Såg du dokumentären om Modo i söndags? Väldigt intressant och bra reportage.

2008-03-26 @ 12:24:34
URL: http://annalindback.blogg.se
Postat av: Häx

Men jag som inte kan laga mat då?! Är inte jag välkommen?? :'(

2008-03-26 @ 13:39:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...