Säg nej så ses vi imorgon

Ibland har man ju svårt att säga nej. Det kan vara allt ifrån att inte kunna tacka nej när man blir bjuden på glass till att inte kunna säga  nej när Jehovas vittnen envisas med att ge en broschyrer och när vänner vill surra i telefon trots att man själv egentligen inte alls vill höra deras tjat. Det skulle också kunna vara att inte kunna säga nej när Kung Forsberg ber en om något, men det hör ju inte hit. Detta handlar endast om sådana nej man faktiskt skulle vilja säga.

Nu är det dock så att jag i normala fall är duktig på att säga nej, men det hindrar ju inte att jag lik förbaskat ibland sitter och funderar över varför den konsten tycks vara så svår.



Nina Hemmingsson lyckades visst fånga just ett sådant ögonblick. Den Blonda Häxan har i alla fall positiva ord att komma med, och det får man ju tacka för.

När vi ändå pratar om konsten att säga nej, så är här ett exempel på varför det ibland är så svårt. Många gånger är det ju som bekant ingen idé.
- Ligger du på första dejten?
- Nej
- Vi ses imorgon, då!


Ja... Nåja, nu ska jag säga "nej tack" till mer skolarbete för ikväll och istället rikta in mig på att se Sunes jul. Om DVD:en behagar fungera, vill säga. Tekniska prylar har en tendens att skrika NEJ till mig.



Kommentarer
Postat av: Häxan

Positiva ord? Jag antar att du syftar på min träffsäkra analys av din datorsaboterande aura :D

2008-05-20 @ 10:24:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...