Baby Babe - I'm moving real fast

Nu var det länge sen jag gjorde någon typ av lista eller utmaning. Då är det tur Emma finns och styr upp!

DIG:
1.
Hur lång är du? 156 cm, nymätt alldeles särskilt för detta. Så okej alla, jag är inte 162 som jag tidigare envist hävdat. Jag VET att jag var det sist jag mätte mig, men uppenbaligen inte nu längre. Jag vet inte om jag krympt eller om jag helt enkelt inte var vid mina sinnes fulla bruk sist jag mätte mig, men däremot vet jag att jag alltså är i samma liga som Dolly Parton och det hurrar jag för. Dessvärre är jag lika lång som Pernilla Wahlgren och det är ju ingen merit.
2. Vad vill du bli när du bli stor? Kung Forsbergs högra hand.
3. Vad pluggar du? Svåra saker som man tycks behöva vara hjärnkirurg för att klara av, eller åtminstone dataexpert. Jag är inget av det och därför går det också som det går med min dagsprssredigering. Journalistiken går sådär. Det skulle nog gått bättre om jag hann göra uppgifterna.
4. Har du långt hår? I relation till vad? Usch, såna här frågor får min hjärna att klia. Men jag svarar ja, efter lite betänketid.
5. Vilken hårfärg har du? Blont.
6. Sminkar du dig? Ja.
7. Har du haft sex senaste månaden? Ja.
8. Vad har du för färg på dina underkläder just nu? Mörkrosa.
9. Har du kysst någon idag? Nej.

FAMILJ:
1. Bor dina föräldrar ihop? Nej.
2. Vem är bäst, mamma eller pappa? Båda.
3. Hur många syskon har du? Ett.
4. Vad är det senaste du sa till din mamma? "Men du, nu måste jag ladda mobilen här du, vi hörs, hej".
5. Hur många ställen har du bott på? Tre. Arvika big city (inne i stan faktiskt!), Jössefors Big City och Sundsvall.
6. Vem i din familj stör du dig mest på? Just nu ingen. Min bror kommer inte åt mig med sina störande moment nu när jag bor 60 mil därifrån. Eller förresten... Jag stör mig på att han kom hem från Bulgarien utan present till mig. Och att han håller på Detroit.
7. Vilken familjemedlem är snällast? Ja, det är i alla fall inte jag. Det är nog också en av få punkter vi alla kan vara överrens om.
8. När hittade du senast på något tillsammans med ett syskon? Valborghelgen när jag grinade mig till söms när Detroit slog ut Colorado och min bror firade sig till extas av samma anledning. Han var en hjälte som ställde upp och skjutsade mig till stallet efteråt så jag slapp gå i sporegnet.

KOMPISAR:
1.
När var du senast med nån kompis? Kompis och kompis. Klasskompisar var för några timmar sen, men riktig kompis var Fröken Bitter och det var väl... Ja, det minns jag inte. Vi åt i alla fall på MAX.
2. Vem sov du hos senast av dina kompisar? Stockholmsfjollan tror jag nog.
3. Har du kysst nån kompis? Som varit kompis hela tiden? Nej. Ja, jag är skittråkig, men det får mig att drömma mardrömmar.
4. Har du varit tillsammans med någon du nu är kompis med? Till och från får duga på den frågan.
5. Vem har du varit kompis med längst? Av dem som tillhör eliten så är det helt klart Murke.
6. Vem känner dig bäst? Samma som ovan. Hon känner mig betydligt bättre än vad jag själv gör.
7. Skulle du säga till en kompis att du hatade hans/hennes tröja om du gjorde det? Som de flesta antagligen svarar; helt beroende på vilken kompis det är. Någon i eliten, ja givet. Med Murke undantaget, för hon skulle bara tycka att jag tjatar. Vi vet att vi hatar varandras kläder redan.
8. Känner du dig tvingad till att umgås med vissa kompisar? Nej.

VÅGAR DU:
1. Skrika åt dina föräldrar? Ja.
2. Klä dig annorlunda? Ja i det jag själv gillar, men inte bara för sakens skull.
3. Vara dig själv? Ja... Jag har inget annat val. Tyvärr skulle väl någon fåntratt vilja tillägga här... Men se, nu gjorde jag det själv istället.
4. Visa dig i bikini/badbyxor? Ja.
5. Fisa inför din pojk/flickvän? Ja.
6. Pierca dig? Det är en fråga som skulle kunna få ett långt svar. Jag har aldrig tänkt tanken eftersom jag inte vill ha någon så jag vet inte. Jag är inte förtjust i den där typen av... nöje. Men om jag verkligen ville ha en typ avv piercing så skulle det nog gå strålande bra.
7. Ha sex på offentlig plats? Ja. Gud, man kanske inte behöver vara burdus och ta med sånt, men jag och Kung Forsberg på The Lane... Det är nog min allra våtaste dröm det.
8. Vara omogen? Jag lyckas inte med något annat, så...
9. Äta småkryp? Nej, nej, nej, nej, nej. Usch.

DIVERSE:
1. När tuggade du tuggummi senast? Mitten av februari-slutet av februari.
2. När var du på semester senast? I somras kanske...?
3. Vilken färg är det på din tandborste? Ingen aning. Vit och gissningsvis turkos.
4. Är ditt hår tråkigt? Nej, inte för fem öre.
5. Vem såg dig naken senast? Jag själv i spegeln. Hu vad roligt.
6. Hur ofta duschar du? Här måste man ju svara som Emma: "Sista söndagen varje månad. Och till midsommar och jul."
7. När ska du gå och lägga dig Ikväll? Förhoppningsvis i tid för att slippa se Red Wings ta sin tredje seger.

Och eftersom det är en sådan fin dag i och med att det är onsdag/torsdag så kommer här en idolbild.


Egenhändigt fotad av mig innan en giljotindag förra veckan.



Kommentarer
Postat av: Linda

Härligt med fler som har samma boksmak som en annan :) Det är kul att läsa böcker, och kul att få tips av andra och sådär.

2008-05-30 @ 22:02:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...