Catching the butterfly

I morgon ska vi ha med oss blyertspenna, sudd och skissblock till universitetet. Vi har nämligen skisstektik på schemat. Det kryper i mig av illamående och känns som att en flock med maskar har grävt sig in i mig och vägrar ge upp jakten på att förpesta mig.

Jag har inte skissat sedan jag tog studenten, och det är jag glad för. Men nu är det slut på den glädjen. Återigen ska jag behöva greppa pennan och plita ner min kreativitet på papper. Efter tre år med estet inriktning bild på gymnasiet har jag med råge lärt mig att min kreativitet inte lämpar sig för att tecknas ner utan endast skrivas (eller inte komma ut alls). Att skissa ger mig tokångest och prestationsångest och jag vill inte. Så nu kommer det bli bakutsparkande, och det vet vi ju alla att det är negativt för mitt betyg. Suck.

Här är förresten ett självporträtt.







Kommentarer
Postat av: Emma

hej jag heter emma och jag är totalt värdelös på att svara på kommentarer !



allt bra ? : )

2008-11-11 @ 20:24:00
URL: http://emmaeliz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...