Dumheten står alltid på sig

Kul, det blev ingen roligare dag idag heller. Istället blev det ännu värre. Och förresten så vann jag förstås inget på min lott. Orättvisa skitvärld!

Nog pratat om det. Imorgon får jag se till att det blir bättre. Receptet till det stavas att bry sig mest om sig själv och tänka lite mindre på andra. Särskilt de som inte förtjänar det.

Inte ens Grey´s Anatomy var tillräckligt bra idag för att få mig att bli på riktigt bra humör. Jag önskar att jag hade känt samma entusiasm, fascination och glädje över ett öppet ansikte som den där lilla söta killen gjorde, men jag kände bara avsmak. Jag som brukar ha stort nöje av sådana där grejer. Ni märker hur ur form jag faktiskt är. Gissar att jag är sjuk. Undrar vad? Har plöjt läkarboken x antal gånger men hittar ingen som verkar tillräckligt illa. Men det är väl antagligen så att jag har någon ny, outforskad sjukdom som är värre än alla andra. Såklart.

Dessutom saknar jag post it-lappar. De är slut och det stör mig 9/10 på en tiogradig skala där att bränna sig på ugnen är en klar tia. Jag behöver de här lapparna för att dels hålla styr på mitt liv och dels för att pigga upp det. De vanliga lapparna jag använder är vita och därför behövs lite pastelllappar på dessa för att pigga upp. Post it-lapparna fungerar dessutom bra för att skriva upp sådant som inte känns riktigt relevant att ha med på en att göra-lista. Exempelvis att jag ska komma ihåg att vara arg på en person eller andra principsaker samt enklare ändamål som att äta och liknande.

Hockey inatt, och jag har inte bestämt om jag ska vara vaken tills imorgon natt eller om jag ska lägga mig nu och missa hockeyn. Det lutar åt att inte sova och det var så planen var från början. Men jag vet inte vad jag ska hitta på i två timmar. Av någon anledning har jag helt plötsligt börjat få svårt att underhålla mig nattetid och jag måste säga att det är en starkt bidragande orsak till att de senaste dagarna blivit så opeppade. Man tappar mycket av dagen på att vara okreativ under natten.

Och en uppmaning till Murke: Be din chef om att han ändrar dina arbetstider så de stämmer bättre överens med när jag är hemma. Jag behöver prata med dig. Det handlar dels om julklapp till någon och dels om frukt och idioti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...