Punktlighet stjäl en massa tid

Oscar Wilde eller Mark Twain? Får kolla upp det imorgon när energin flödat till lite mer än som det är nu. Jag sitter med en artikel som jag ska få färdig men jag får inte till den och tankarna vill mest handla om hockey. Men, som Wilde eller Twain nu sa så stjäl det ju tid att vara punktlig och lämna in den i tid imorgon så jag kanske kan ta en liten tankepaus för att rensa lite.

Hockeysurret har inte direkt frodats här på bloggen den här säsongen. Anledningen till det stavas mina studier, men sådant ska inte få komma emellan så nu ska det bli ändring. I alla fall, Philadelphia har fortfarande ingen seger, men Colorado  har tre raka nu. Senast mot Kings igår. 

Matchen mot Dallas i lördags blev, för att uttrycka det milt, en aning skakande när Stars började hämta upp men till slut blev det en seger trots allt. Även om det var med nöd och näppe jag överlevde den tredje perioden så fanns det en hel del positivt i första och framförallt andra perioden. Spelet i powerplay fungerade riktigt bra och även om det var var Dallas som till stor del bjöd på chanser till höger och vänster så var Milan Hejduk, Joe Sakic, Paul Stastny, John-Michael Liles och Ryan Smyth alldeles bedårande att se. Det var bara en viss kunglig spelare som saknades därute på isen.





Milan Hejduk - alltid lika härligt produktiv. Han var bäst i säsongsdebuten mot Bruins och han var tvåmålsskytt och planens bästa även i lördags. 

Inatt blir det dock ingen hockey för min del. Först ska jag skriva färdigt det sista på artikeln och sedan sudda över mina små orosmoln innan jag somnar.

---

Förresten så kom jag på varför jag har så svårt att få pengarna att räcka trots att jag har en budget. För det första beror det på att jag inte på långa vägar håller min budget, och för det andra så har jag glömt att räkna in kostnaderna för mat i min ekonomiska kalkyl.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...