Segeryra och kvinnlighet i den ett år äldre kroppen

21. Bra ålder. Tyvärr hann jag knappt känna efter hur det kändes i tisdags eftersom att min födelsedag firades med stress och panik över min uppgift som skulle lämnas in. Men, nu är den inne och mitt liv känns plötsligt inte som en katastrofal krigszon utan möjlighet att ta skydd eller ligga i bakhåll.

Skön seger idag! Att vinna mot Timrå-tattarna är alltid underbart och att jag sedan inte vare sig fick se eller höra på matchen låter jag vara lite i skymundan nu när det ändå blev tre starka och vackra poäng. Väldigt myspys att Hasse fick avgöra och att det var idel premiärskyttar

Imorgon (eller ja, idag) är jag något så ovanligt som ledig. Ledig, ledig, helt ledig. Som i att jag inte ens behöver gå på en föreläsning. Inte ens läsa litteratur. Inte ens göra en endaste liten uppgift i InDesign. Inte ens någonting. Allt tack vare att examinationsuppgiften nu är inlämnad och att det därmed blir en helg utan konstant pluggande. Välbehövligt! Dessutom är det ju dags för NHL-matchen på söndag!

Eftersom jag är ledig imorgon ska jag lyxa till det riktigt ordentligt. Jag ska sova åtta timmar (eller åtminstone sova något), jag ska äta på normala tider och fyra gånger om dagen (eller åtminstone äta något) , blogga flera gånger (eller åtminstone en gång) och jag ska kanske umgås med någon som inte heter InDesign.

Förresten så hjälpte jag en snubbe med tvättmaskinen igår.  Jag har sällan känt mig kvinnligare än just då. Eller jo förresten. När pappa frågade förut om jag verkligen hade satt i batterier i fjärrkontrollen när jag ringde och beklagade mig över att den inte fungerade. Då kände jag mig kvinnligt arg. Bra va, Murke?



Kommentarer
Postat av: murke

vad exakt betyder "kvinnligt" arg? :P

2008-10-03 @ 10:06:07
Postat av: Foppalina

Grattis i efterskott! Du får väl fira ordentligt i helgen. Imorgon ska jag se matchen Ottawa-Pittsburgh på tv. Hade inte råd med biljetterna till Globen.

Take care!

Foppalina

2008-10-03 @ 20:33:22
URL: http://metrobloggen.se/foppalina

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...