Gymnastik? Nej tack. Kullerbyttor? Ja, tack!

Hockeyerotik. Hockeygodis. Hockeypropaganda.

Vilken skön tisdag det blev ändå! Kullerbyttamatch med 6-0 och härligt klättrande i tabellen. Första nollan för säsongen var efterlängtad och det var skönt att se världens bästa hjältar agera så kungligt. Kul med  propaganda, fina mål och att Andreas Molinder fick sätta sin första kasse för säsongen, det är han väl värd. Sedan finns det förstås inte nog med superlativ i min vokabulär för att tillräckligt kunna berömma förstafemman som gör ett magiskt jobb match efter match. Sötman från i lördags håller  fortfarande i sig och det känns som det där formbeskedet man väntat på har kommit nu.


Per-Åge Skröder. Alltid lika härligt glad när han gör mål, alltid lika härlig att beskåda.
Bild: MODO Hockey


Dessutom, jag höll deadline och dagen har i övrigt förflutit riktigt fint. Redovisning imorgon klockan åtta och eftersom jag inte sovit något så ska jag försöka somna nu så jag får orentligt med sömn. Fast förresten, är det sju minusgrader igen imorgon när jag vaknar så ligger jag nog kvar. Sundsvall är verkligen skitvädrenas stad. Är det något jag hatar så är det kyla och blåst, och här är det en äcklig kombination av dem båda. Varje dag.

Egentligen borde jag bäva inför när det blir december och januari, men det gör jag inte. För jag hoppas på något som kommer tina upp vartenda skitväder och värma mitt hjärta tills det slår en stor rosa och gnistrande rosett på sig själv.


Kommentarer
Postat av: Emma

Ja vilken härlig tisdag! Man skuttar på moln just nu! :D



Jag har egentligen inte tagit bort lösenordet.. Men testa att kryssa i "kom-ihåg" när du skirver i lösenet, så behöver du inte skriva in varje gång. :)

2008-10-29 @ 00:30:47
URL: http://modoemma.blogg.se/
Postat av: Linda

Härlig seger igår :D

2008-10-29 @ 19:48:29
URL: http://persson86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...