Klagomuren med diverse gnäll

Jag har tenta idag. Igen. Själva "igen" är inte det som är problemet, utan det faktum att jag inte sover. Om en fix idé fungerar en gång så gör jag genast en ritual av det, och det är orsaken till att jag sitter här nu och har gudomligt tråkigt. Inför måndagens tenta gick jag aldrig och la mig utan satt uppe för att hinna träna på så mycket som möjligt. Det fungerade precis som väntat; jag var riktigt pigg på morgonen och helt klar i hjärnan när jag satt med tentafrågorna. Ja, ni fattar, eftersom det gick bra i måndags så måste jag fortsätta med den ritualen även nu och därför är jag alltså vaken.

Men. Nu har jag dödligt tråkigt. Förra gången pluggade jag, men nu går det inte. Tentan berör språkriktighet, och hur pluggar man på inför det? I övrigt finns det inte heller så mycket att sysselsätta sig med. Läsa är jag trött på. Städa och sortera kläder likaså. Se på film har jag gjort. Ta en långdusch är inte att tänka på eftersom jag bor i en lägenhet där man inte ska spola vatten eller väsnas på annat sätt sent på dygnet. Men nu är det i och för sig tidigt... Nåja.

Det jag vill komma fram till är att jag vill gnälla över att jag har tenta klockan 08.00. Kunde vi inte ha den kl 06.00 istället, så jag slapp sitta och ha enerverande dötråkigt?

Sedan kan jag passa på att gnälla över hockeyn idag. Just när jag log fånigt och tänkte att trepoängaren var i hamn så kom jag på mig själv och ångrade bittert mitt tidiga glädjerus. Alla vet ju vad som händer när man tar ut glädjen i förskott. Just då gjorde förstås Riku Hahl mål och till slut blev det bara en pinne med från Scandinavium.

Sedan stannar inte gnället där. Även radion ska ha ytterligare klagomål. Men, men, fördelen är nu i alla fall att jag blev så arg att jag ringde och fixade Canal Plus och säsongskortet. 550 pänn i månaden kommer kalaset att gå på efter årsskiftet och det har jag egentligen inte råd med. Men... Nu blev det som det blev. Dessutom är det viktigare med psykiskt välbefinnande framför ekonomiskt välbefinnande.

Kanske kan klaga lite på Idol också. Eller klaga är fel ord, för jag ifrågasätter inte juryns val. Men ändå... Jag hade börjat bli lite kär i Nils efter hans psykopatiska men ack så underbara version av Unchained Melody i onsdags och jag hade mer än gärna sett att han blev kvar. Nu håller jag på Anna, Lars och Johan istället.

---

Beroende på vad man har för intressen så är det säkert så att inläggen om mitt hår, mina inköp och diverse annat är totalt ointressanta att läsa, men jag tror faktiskt det här inlägget tar priset faktiskt. Jag blev nog ännu tröttare av att skriva det här och enda anledningen till att jag publicerar det är för att det är lättare än att ta bort det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...