Några steg framåt

Som den ytterst ödmjuka person jag är så vill jag förstås inte skryta, men jag måste påtala mina framsteg idag. Jag har tagit några rejäla steg framåt både vad det gäller att bli kvitt mitt påstådda shoppingberoende och mot att växa upp.

När frisören (som var underbar, för övrigt) frågade om jag skulle ha någon mer produkt än toningsmousset jag skulle köpa så funderade jag i en sekund och var nära att låta mig falla för frestelsen över hårinpackningen jag suktade efter, men nej. Jag bet mig i läppen och höll mig i skinnet och sa vänligt men bestämt "Nej tack". Jag var så sjukt stolt över mig själv så jag unnade mig ett besök på H&M och Gina. För att titta lite bara...

Okej, jag råkade köpa med mig ett linne, en oversize top, en t-shirt och underkläder, MEN vad som gav mig pluspoäng i kampen för att bli fri från mitt shoppingbehov var att jag resonerade ekonomiskt och förnuftigt och därmed hängde tillbaka en kjol jag ville ha istället för att köpa även den. Jag tror jag stod i en timme och velade hur jag skulle göra, om den skulle få följa med hem eller inte. Men jag tog beslutet att inte köpa den, utan tänka på saken och gå tillbaka om några dagar. Om den då finns kvar så kan jag köpa den då, om jag fortfarande vill ha den. Detta var ett stort framsteg om man jämför med min vanliga taktik där jag handlar och tänker att jag ska lämna tillbaka plagget om jag kommer på att det nog inte var riktigt hundra. För ja, taktiken är usel. Jag lämnar givetvis aldrig tillbaka något.

Så nu, min kära lilla Blonda Häxa, nu kan du göra en uppföljning på din krönika. Nu kan du skriva om hur stark jag är som klarar av min utmaning så bra.

---

Håret blev i alla fall riktigt bra. Kanske att det kan putsas till med fler ljusa slingor så småningom, men nu försvann de äckligt gulorangeröda tonerna som jag har fasat över. Frisören (och salongen) var tiptop och jag är mer än nöjd. Mer om det imorgon.

---

Jag bor i Sundsvall och MODO övernattar i Sundsvall. Är jag där och ränner för att spana in dem? Nope. Se där, jag börjar nog bli lite vuxen trots allt.

/Ödmjuka toner från den överlägsne


Kommentarer
Postat av: Emelia

Jag är såå stolt!

2008-09-05 @ 21:25:34
Postat av: Linda

Det är verkligen vuxenpoäng att inte sitta nere i foajen på hotellet och hoppas på att få sen en skymt av sina favoritgrabbar :)

2008-09-06 @ 17:36:33
URL: http://persson86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...