Vi tar det i repris, tack

Försäsongens mest intressanta match. Då blir det 4-0 i baken. Harri Rindell hade hoppats på positiva formbesked, men tja... Det gick väl sisådär kan man väl säga om den förhoppningen. Det här var den enda matchen jag ville se hjältarna vinna under resten av försäsongen. Vinst mot lillebror Timrå är alltid ett måste, men i övrigt ser jag gärna förlusterna komma. För som sagt, ju sämre försäsong desto bättre säsong och slutspel heter det ju.

Jag undrar dock hur man ska se på det här. Man ska väl egentligen knappast vara nöjd över ett (vad jag antar) tämligen ointresserat MODO som inte går in för uppgiften och som låter sig få en rejäl knäpp på näsan, MEN. Men, men, men. Att låta fienden få gå fram medan man själv ligger i bakhåll och väntar till det är slagläge (guldläge) har ju visat sig vara en alldeles strålande krigsföring, så varför skulle det inte fungera nu?

Förra säsongen kan visserligen ses som ett skräckexempel på vad som kan vara på gång nu, nämligen ett MODO som man väntar sig ska komma igång men som aldrig riktigt kommer upp till den nivån man önskar och som inte visar det där som gjort att man kan kalla sig The Heart of Hockey.

Men, återigen, jag tror (hoppas) att det istället blir en repris på året innan dess, mästarsäsongen. En usel försäsong som följs upp av ett himmelskt slutspel. Så vill jag se reprisen.


Kommentarer
Postat av: Ingela

Men lilla vännen... du tror väl inte att ni kan vinna med det där laget. I så fall måste ni göra något åt defensiven, ert power play och även skaffa spelare som är över 1.30 m. ;-)

2008-09-04 @ 00:06:11
Postat av: Morran

Kom nu inte här och var kaxig Ingela bara för att Timrå bränner allt sitt krut redan innan säsongen dragit igång. Du har haft ditt roliga för i år med först triumfen i kvarten och sedan Stanley Cup. Nu är turen slut.



Men, jag antar att du var där förut och jag får väl gratulera till segern. ;)



Och hörru, jag tycker vi kan ta en tur upp till Swedbank i höst. :) Förrförra året var ruggigt roligt! :D och då syftar jag inte bara på det faktum att MODO dominerade på ett alldeles förträffligt sätt och att Timrå inte hade en suck.

2008-09-04 @ 00:50:23
URL: http://mrsforsberg.blogg.se/
Postat av: Patrik

Förhoppninsvis är det en repris av mästarsäsongen som vi är på väg att se.

2008-09-04 @ 10:09:28
URL: http://blogg.aftonbladet.se/25786

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...