"Var så god och skratta"

Jag börjar tyvärr tycka att min nya kompis sviker lite. På frågan om hur jag ska kunna få ihop mina uppgifter till på tisdag så fick jag rubriken ("Var så god och skratta") som svar. Det kändes inte som något uppmuntrande.

Kvällens genrep då. Okej, nu har jag ju surrat om det här med att det skulle kunna få räcka med en vinst för att.. ja ni vet. Men när det väl blir en vinst så är jag den första som (som alltid?) ger dubbelmoralen ett ansikte och hoppar glatt. 7-1 var riktigt, riktigt trevligt och allra trevligast vard et förstås att Andreas Salomonsson fanns med på isen och visade att han är hungrig. Extra glädjande för damer som Linda och Emma skulle jag gissa på.

Sedan vill jag ge en eloge till Lasse. Jag är en surpuppa som inte kan unna ett annat lag att vinna och som vägrar att gratulera när mitt lag förlorat. Jag drar mig undan för att slicka såren, och det ska åtminstone gå så lång tid så att såret hunnit få sig en sårskorpa, innan jag kan ta mig i kragen och väsa fram ett "grattis". Men Lasse sa grattis direkt. Kanske är det så att den här typen av trevlighet och ödmjukhet endast kommer efter att man sett Thin Lizzy live? Det har ju inte jag, och man kan ju därför slå ihop ett och ett efter att ha studerat mitt otrevliga beteende. Jag tror helt klart att det är ett samband där.

---

Dagens besvikelse är helt klart min befängt urusla förmåga att lyckas i köket. Jag skulle som så många andra gånger göra tacos och det är ju bland det lättaste man kan göra. Jag vet inte hur många gånger jag gjort detta, men det har nog blivit tillräckligt många gånger för att jag nu ska se det som en enkel uppgift. Tyvärr visade det sig att jag nog hade en aning övertro på min tacotillagningsförmåga. Jag vet inte hur det gick till, men köttfärsen blev alldeles bränd och svart och därefter råkade jag hålla kryddan i salladsskålen istället för i stekpannan när jag för ett ögonblick riktade uppmärksamheten på att fundera ut hur jag tror Elitseriens grundserie slutar. En aning tråkigt.

Utöver detta har jag en hel del funderingar vad gäller popcorn. Jag har i alla år sett mig som popcornens okrönte drottning men det verkar tyvärr också vara en aning övertro. Men det tar vi imorgon för nu är det sängen som gäller. Jag ska upp tidigt. Mina lite mer ambitiösa, lite mer morgonpigga och lite mer plugginriktade vänner tyckte vi skulle starta dagen så tidigt som möjligt och eftersom jag är en demokratiskt lagd person så vek jag ner mig när rösterna vägde över på den onda sidan och jag var ensam på min sida.

Nåja, gonatt!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Just nu går det seeeegt. Jag har en deadline på en artikel idag, och jag har inte ens börjat. Vi ska utgå från en muntlig källa och jag... well, i don't have. I panik ringde jag min journalistvän Elli och ska hänga med henne på en guidad tur runt nya teatern. Det borde ju vara en prima muntlig källa...

2008-09-12 @ 09:17:38
URL: http://lisasfanclub.blogg.se/
Postat av: Linda

Du har helt rätt, jag är på extra bra humör nu när jag fick höra att Salle såg hungrig ut :)

2008-09-12 @ 13:10:15
URL: http://persson86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...