Vi tältade på motorvägen

Första dagen på terminen och jag inleder med att komma för sent. Lagom till dess att det var slut. Vilken skräll får man väl lov att säga. Nåja, det är ingen idé att börja skämma bort dem med att man kommer att anlända i tid i fortsättningen, så varför börja så?

Imponerande nog har jag dock varit ambitiös nog att skaffa lite kurslitteratur. Jag fick tag på en av de obligatoriska böckerna och har reserverat de andra två från biblioteket i Härnösand. Som den mönsterstudent jag är har jag även lånat två böcker som egentligen är kurslitteratur samt en bok som inte ens behövs till kursen, men som jag ville läsa ändå. Det kan man kalla bra start på terminen! Nu kan det bara bli sämre. Det är ju nämligen en liten härlig trygghet jag har. Hur illa det än går så vet jag att jag alltid kan lita på att det blir värre. Den typen av trygghet är ganska upplyftande faktiskt.

Det värsta är att jag har en förmåga att alltid lägga mer energi på att läsa just de böcker som jag inte behöver läsa, alternativt de jag inte behöver lägga så mycket fokus på. Så nu sitter jag här och bläddrar lite förstrött i den viktigaste kursboken medan jag istället med stor inlevelse läser om Cosmopolitan, SOLO och Veckorevyns omslag och när Zlatan bytte skor. Någan större nytta inför tentan har det knappast inte, men det är nyttigt för mitt humör åtminstone.

---

För övrigt förstår jag ingenting av nya blogg.se. Rörigt, kletigt, ostrukturerat och alldeles för fult. Nej, det var inte mycket att hänga i granen. Men det kanske tar sig efter att man väl vant sig.


Kommentarer
Postat av: Karin

sökfunktionen togs bort i våras, men kommer tillbaka under hösten!

2008-09-02 @ 15:43:21
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Lisa

Russis, min vän i journalistikträsket, giv mig stöd!



Jag sitter och ska slita ihop två artiklar till min journalistikkurs till på fredag. En om hackspettar och en om HBT-kompetens. Superkul? Nein.



Hur går det för dig och dina studier?

2008-09-03 @ 15:48:46
URL: http://lisasfanclub.blogg.se/
Postat av: Morran

Karin: Åh vad bra! :) Tillkommer bara den så kommer det bli hur bra som helst i min mening!



Blåbärstroll: Haha, du ska få stöd! :) Vi hade också just de övningarna, men det blir roligare längre fram. Försök att skriva en vettig artikel men lägg inte ner flera timmar på det. Det är ändå bara övningsuppgifter va? Ta det lugnt! :)



Jo, det går fint. Det blir inget Journalistprogram, men jag läser Grafisk design nu och det känns bra. :) Vi har just börjat, så man vet ju inte hur det blir längre fram men hittills är det kul (ja om det inte vore för de hiskeligt tidiga föreläsningarna... Snark).



Hur går det för dig på Info PR? Känns allt bra?

2008-09-04 @ 00:55:20
URL: http://mrsforsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...