Slutet på säsongen 08/09 eller början på 09/10?

Ja, det är ju bara att hoppas att detta var slutet på skandalsäsongen som varit och inte en början på den kommande säsongen som är tänkt att gå i revanschens tecken.

"Vi är MODO Hockey och vi ska dricka bira och när vi vunnit SM-guld så ska vi ut och fira. Dricka dricka bira! Dricka dricka bira!"

Ja, Andreas Salomonssons sång är inte direkt lika roligt idag som den var i april 2007. Beskedet om hans rattfylla är tragiskt, hemskt, riktigt jobbigt och allmänt förjävligt. Jag blir bedrövad och undrar hur det kommer sig att man sätter sig i bilen efter en blöt kväll. Problem med spriten, dåligt omdöme, en kombination?

Salle är alltid Salle, och därmed en högt älskad och respekterad hockeyspelare som jag ser som en av de främsta. Just därför känns detta så oerhört tungt.

Även den bäste kan göra ett misstag, och att Salle talar ut och inte gömmer sig tycker jag är bra, väldigt bra. Men, några ursäkter finns ändå inte när man sätter sig i bilen med en så hög promillehalt. Dessutom tycker jag att det först och främst ska handla om att det är en lag han brutit mot, inte "bara" en policy som finns inom MODO Hockey. Missförstå mig inte, jag är den förste att sätta MODO och principerna inom föreningen högt, men svenska lagar måste ändå gå före och det är öveträdelsen över den lagen som ska ligga högst.

Att han själv säger att det inte finns några ursäkter för detta tycker jag är ett första steg mot att visa att han verkligen är starkt ångerfull till detta. Förhoppningsvis blir detta också en rejäl väckarklocka. För är det något som är riktigt oroväckande med detta, utöver det faktum att han hade kunnat skada någon, så är det det faktum att en person med 0,9 i promille känner sig tillräckligt bra för att köra bil. Här borde man väl känna sig full? Ja, det borde man. Gör man inte det så har man en hög tolerans, och då bör man nog se över det snarast möjligt.

Och som sagt, för att citera Caroline af Ugglas, snälla, snälla, snälla. Säg att det inte blir några mer skandaler nu. Ingen mer avslutning de luxe nu, det får det räcka så här. Det här får avsluta helvetessäsongen och från och med nu vill jag bara ha positiva händelser som får bli startskottet för revansch 2009-2010. Snälla, snälla, snälla.


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag fick en chock när jag möttes av beskedet på MODO's hemsida imorse! Salle är väl en av de man minst trodde skulle hamna i ett sånt här sammanhang? Besvikelsen är stor!

2009-04-06 @ 22:03:30
URL: http://ccm.blogg.se/
Postat av: Linda

Mycket bra skrivet, dina ord skulle kunna vara mina! Men jag har så svårt att formulera mig på ett bra sätt i denna fråga. Tyvärr tror jag att detta är ett bevis på att denna kille har problem med spriten, det känns jobbigt att säga det, men de ryktena har gått under en tid...



Aja, nu får vi hoppas att det här blir en rejäl väckarklocka och att allt blir bra! Det här ska inte få förstöra kommande säsong. Salle är Salle och kommer fortfarande vara nummer ETT för mig tillsammans med Kung Forsberg!

2009-04-07 @ 13:09:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...