Lite snett är också rakt

Idag hände det något magiskt. Jag och mamma åkte till Challa för att shoppa. Min tanke var som alltid att shoppa hutlöst mycket onödigt för noll pengar alls. Men vad hände? Jo, jag köpte inte ett dyft. Trots att jag fick ett erbjudande om att få pengar så trotsade jag köpsuget och gick ut ur varenda affär med starka steg och fria händer. En trevlig, och framförallt billig, upplevelse.

Nu hjälptes detta förstås mycket av att det inte fanns särskilt mycket att hänga i granen, men i alla fall. Jag blev stolt över mig själv och mamma blev så imponerad att hon var nästintill tårögd.

Men sedan undrar jag: De som designar skor? Hur tänker de? Alltid gör de minst ett groteskt fel.

---

Flyers 6-3 vinst ikväll var verkligen skön. Härligast av allt var Claude Giroux förarbete till Simon Gagnes mål i mittperioden. Jag såg inte så mycket av matchen men fick åtminstone se den delikatessen. Claude blev också matchens förstastjärna vilket nog kändes riktigt bra för honom efter förra matchens miss. Att John Stevens också visade att ett misstag inte ska göra att man bestraffas utan att man får chans att gottgöra redan i nästa match tycker jag också var bra.

När det kommer till Henrik Lundqvist väggarbete igår så finns det inte så mycket mer att säga än att det var en helgjuten insats helt enkelt. Men, partisk som jag är så måste jag utnämna Markus Näslunds pass som matchens höjdpunkt ändå. Vackert, stiligt, MODO-aktigt.

Flyers är väl egentligen att se som en liten outsider till att ta hem Lord Stanleys pokal, men jag tror och hoppas förstås på dem. Annars hoppas jag att det blir Rob Blake, Joe Thornton, Doug Murray och kompani som får ta hem härligheten. I tredje hand Bruins och som fjärdeval blir det nog Carolina som jag hoppas kan fortsätta spela med självförtroende. Rangers då? Ja, för Mackes skull då. Nåja, går inte Flyers hela vägen så är jag nöjd bara det inte blir dödvingarna som gör det. Någon måtta får det vara.

Inte har jag väl kommenterat nya tränarstaben i MODO heller. Men det ska jag fatta mig kort om: Spännande! Och även om jag hade hoppats på Calle Johansson så är det här nästan för bra för att vara sant. Nu är det bara ett och annat mirakelmoment jag håller tummarna för.

---

Gällande Filip och Fredriks nya så har jag inte riktigt kunnat bestämma mig för vad jag tycker. Förväntningarna var ju skyhöga (trots Mikes försök till att sänka dem) och det kanske påverkade intrycket en del. Nåja, jag tror detta blir riktigt bra.

Men Pelles version av Unchained Melody? Nä tack.

Nu är det sängen som gäller. Imorgon/idag är min sista dag i Arvika big city för den här gången. På tisdag blir det Sundsvall igen.


Kommentarer
Postat av: Emma

Haha jaa det var en riktig miss! Men det är iallafall roande :D



Ja nu är jag igång igen! Har inte haft ett dugg lust med bloggandet men nu känns det kul igen och känner flytet =D

2009-04-20 @ 22:52:00
URL: http://ccm.blogg.se/
Postat av: Emma

Kom inte min kommentar fram eller luras systemet igen? :)

2009-04-20 @ 22:57:01
URL: http://ccm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...