Utmaning från min fjolliga sötnos

Länge sedan jag gjorde en utmaning eller annan typ av lista, men när Stockholmsfjollan utmanar så är det bara att anta den.


Vilken låt tycker du verkligen inte om?

Alla som är töntig lek- och larvmusik och som inte ens borde få kallas musik. Typ den musik Murke lyssnar på.


Vad har du på dig just nu?

Mjukisoutfit de luxe med svarta mjukisar, knallrosa hoodtröja, batwoman t-shirt , strumpor och underkläder.


Vad hänger på väggarna i det rum du sitter i just nu?

20 tavlor (konstnärsfamilj vet du), klocka, TV, element och en massa fotografier.


Vem kramade du senast?

Jojjon! Mitt lilla troll.


Vad åt du till middag?

Kycklingsallad igår.


Vad köpte du senast?

Två t-shirts, hårinpackning och cola.


Vad lyssnar du på just nu?

Mäster som bråkar med kattungarna.


Vilket väder gillar du mest?

Regn! Regn, åska och annat mörkt väder.


Vad finns på ditt nattduksbord?

Lampa, klockradio och tusen att göra-listor.


Säg något till personen som utmanade dig:

Kära, älskade Fjoll, jag hatar Kalmar men vi ska vinna Kvastkampen.


Favorit-resmål?

USA, och övrigt som inte är Thailand.


Nämn några saker du inte kan leva utan:

Allt.


Vad skulle du vilja ha i dina händer just nu?

Ett köttsår, så jag hade något att visa upp för Murke sedan och därmed få lite medömkan.


Om du skulle bli förvandlad till en kändis av det andra könet, vem skulle du vilja bli?

Anthony Hopkins. För att få bli beundrad av Kung Forsberg.


Vad är ditt favorit-te?

Inget alls.


Vad skulle du vilja bli av med just nu?

Tjatet från Murke och tidsbristen.


Om du kunde resa varsomhelst i världen inom en timme, var skulle du resa?

Till ett ställe med en fungerande micro så jag kan göra popcorn. Inga höga krav idag alltså.

Vem skulle du helst vilja fastna i en hiss med?
Tja... Vad skulle jag kunna svara annat än Peter Forsberg på denna fråga?


Vad ska du göra nu?
Ringa Em och göra upp planer för kvällen.

Så, den här utmaningen tog jag mig igenom riktigt bra ju, min tidsbrist till trots. Förresten så har jag varit på synundersökning idag och det visade sig att jag behöver nya linser. Roliga utgifter!



På tal om linser: Glasögonen som fick ett big no-no från Mike och därmed blev det inte några sådana i somras. Hur jag nu kan lita på hans smak? Igår kom han hem med ett par rutiga chinos. Hujeda mig.



Och eftersom jag inte bloggat på evigheter, som vanligt, så vill jag kommentera att bästa aprilskämten stod NWT och VF för. Delad förstaplats får det bli. Värmland sviker minsann inte! Jag däremot svek mig själv och gick på att kattungarna hade kissat på min Satc-box och fick ett rejält vansinnesutbrott. Själv lyckade jag inte lura en endaste liten själ. Det känns tungt att ha tappat stinget måste jag säga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...