Musikalisk bröllopsyra och kärvänliga vänner

I morgon gifter sig Fröken Bitter och hårdrockaren. Jojjon har höga tankar om mig:

Johanna säger:

hoppas bara att du kommer i tid till kyrkan då

Johanna säger:

för det vore en skam i fall du kom efter bruden för det är hon som ska komma sist

Johanna säger:

det vet du väl


Tur att jag fick den informationen. Jag som annars hade tänkt göra entré sist i stil med Mästers "fint folk kommer alltid sist".

Jag hoppas att hårdrockaren varit med och styrt upp lite och stått för musikvalet. Då blir det förhoppningsvis kanske något i den här stilen:

Van Halen - You Really Got Me

The Kinks originalversion är dock snäppet vassare. Lyssna på den! Och anledningen till att jag länkar istället för att lägga in klippen direkt är helt enkelt för att jag inte vet hur man gör när man redan skrivit ett inlägg.

Men får Fröken Bitter bestämma så får väl hela sällskapet lyssna till tonerna av Pocahontas Färger i en vind eller kanske Thåström.

Men det blir nog bra detta! Och för er, som liksom jag, är mest intresserade av mig och vad jag ska ha på mig så kan jag informera om att det lutar åt att bli en blommig klänning med en vit rosett över brösten. Skor och dylikt har jag förpassat till ett senare problem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...